ایران سکو

انواع دستکش ضد آب + ویژگی های آن

خیس شدن دست ها حین کار یک امر اجتناب ناپذیر است ولی لازم نیست حس بد خیس شدن آن ها را هر دفعه تجربه کنیم. دستکش ضد آب در چنین موقعیت هایی همراهان مطمئن شما هستند. بیایید دنیای دستکش ایمنی ضد آب، از انواع آن ها گرفته تا اهمیتی که در ایمن سازی شما دارند را بررسی کنیم.

 

انواع دستکش ضد آب

دستکش لاتکس

دستکش ضد برش لاتکس به دلیل انعطاف پذیری و دوام در برابر اجسام تیز و برنده شناخته شده اند. پوشش لاتکس چسبندگی عالی نیز فراهم می کند که آنها را برای کارهای مختلف، از ساخت و ساز گرفته تا جابجایی اشیاء لغزنده، مناسب می کند، ولی ویژگی مهم دیگری که کمتر در مورد این دستکش ها ذکر می شود، عدم نفوذ آب و مقاومت آن ها در برابر مایعات است.

دستکش نیتریل

دستکش نیتریل، دستکش هایی هستند که مقاومت بسیار خوبی در برابر مواد شیمیایی و حتی بریدگی دارند، مقاومت در برابر آب که برایشان مثل آب خوردن است. معمولاً در محیط‌های پزشکی استفاده می‌شوند و برای کسانی که ممکن است با مواد خطرناکی برخورد ‌کنند نیز گزینه‌ای محبوب هستند.

دستکش نئوپرن

دستکش نئوپرن برای فعالیت هایی که با مواد شیمیایی سروکار دارید، ایده آل است. طبیعت ضد آب بودن آنها، یک امر ضروری است، این نوع دستکش مناسب برای استفاده در محیط های صنعتی است که با مواد مایع و آب سروکار دارید.

انواع دستکش ضد آب و ویژگی های آن

دستکش وینیل

دستکش وینیل که به عنوان دستکش های PVB نیز شناخته می شوند، مقاومت خوبی در برابر آب دارند و به طور گسترده در صنایعی مانند خدمات سرایداری، فرآوری مواد غذایی و نظافت استفاده می شوند. قیمت این دستکش ها بسیار اقتصادی است، استفاده از آنها راحت و مواد آن ضد آب است. دستکش های PVB برای کارهایی که مستلزم قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خشن یا محیط های پرخطر نیستند، مناسب هستند.

دستکش های زمستانی ضد آب

این دستکش ها برای شرایط سرد و مرطوب طراحی شده اند و اغلب عایق اند تا دست ها را گرم و خشک نگه دارند. آنها معمولا در فعالیت های خارج از منزل مانند اسکی، اسنوبورد و پیاده روی استفاده می شوند.

دستکش لاستیکی

دستکش‌های لاستیکی یا آشپزخانه ای، روکش ضد آب دارند و در نظافت، ظرف‌شویی و سایر کارهای خانگی که قرار گرفتن در معرض آب و مواد شوینده در آنها رایج است، کاربرد دارند.

 

موارد استفاده دستکش ضد آب در فعالیت های روزمره

در دنیای ساخت و ساز، جایی که کارهای سنگین معمول است، دستکش ضد آب چهره این محیط خطرناک را به کلی تغییر می دهد. آنها از دست ها در برابر آب، سیمان و سایر مواد محافظت می کنند و در تسلط کافی بر ابزارها و جلوگیری از حوادث مؤثر هستند.

انواع دستکش ضد آب و ویژگی های آن

باغبانی؛ یک دنیای مرطوب

بر خلاف ظاهر خود باغبانی همیشه یک کاری نیست که صرفا آفتاب و گرما در آن دخیل باشند. استفاده از دستکش ضد آب، دستان شما را در حین مراقبت از گیاهان یا تماس با خاک مرطوب، خشک نگه می دارند و از تحریک و ناراحتی پوست جلوگیری می کنند.

صنعت بهداشت و درمان و دستکش های ضد آب

در محیط‌های پزشکی و آزمایشگاهی که رعایت بهداشت از اولویت های درجه اول است، دستکش‌های مقاوم در برابر آب یک مانع حافظتی ایجاد می‌کنند. آنها مانع از رسیدن مایعات و آلاینده ها به دست می شوند و فضای کاری ایمن را برای متخصصان مراقبت های بهداشتی به ارمغان می آورند.

دستکش های ضد آب در ورزش

چه در زیر باران بازی کنید یا در ورزش های آبی شرکت کنید، دستکش های ضد آب قدرت چسبندگی شما را تقویت کرده و دستان شما را گرم نگه می دارند. از فوتبال گرفته تا کایاک سواری، این دستکش ها در دنیای ورزش همه کاره هستند.

 

انتخاب سایز مناسب؛ نکته ای مهم برای یک خرید سودمند

انتخاب سایز درست دستکش که فیت بر روی دستان شما بشیند برای محافظت بهینه بسیار مهم است. نوع کاری که انجام می دهید، مواد استفاده شده در دستکش و اندازه دست خود را در نظر بگیرید. سایز درست، مهارت و تسلط را تضمین می کند و در عین حال ایمنی مورد نیاز شما را نیز فراهم می کند.

 

نکاتی برای نگهداری از دستکش ضد آب

با رعایت نکات نگهداری از دستکش کار، عمر دستکش ضد آب خود را افزایش دهید:

  • شست و شوی منظم: پس از هر بار استفاده، دستکش کار را به طور کامل بشویید تا کثیفی ها و آلودگی ها پاک شوند.
  • نگهداری مناسب: دستکش ایمنی را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.
  • بررسی آسیب دیدگی: دستکش ایمنی را قبل از هر بار استفاده از نظر پارگی یا آسیب بررسی کنید.

 

اهمیت دستکش های ضد آب؛ چرا این نوع دستکش ایمنی ضروری هستند؟

اول ایمنی: از دست ها در برابر محرک های موجود در آب و خطرات احتمالی دیگر محافظت می کند.

دوم چنگش بالا: فراهم کردن امکان تسلط بالا بر ابزار و اشیاء در شرایط مرطوب و خیس.

سوم راحتی: از ناراحتی و مشکلات پوستی مرتبط با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب جلوگیری می کند.

انواع دستکش ضد آب و ویژگی های آن

نتیجه

دستکش ضد آب یک محصول ایمنی ضروری است که وظیفه ایمن سازی را با رعایت مقررات صنعتی فراهم می کنند. شرکت ها با گنجاندن دستکش های مقاوم در برابر آب به عنوان بخشی از پروتکل های ایمنی خود، می توانند از رفاه و محافظت از کارگران خود اطمینان حاصل کنند. چه یک تعویض روغنی خودرو باشد که از تماس مستقیم با روغن موتور جلوگیری می کند یا یک پزشک متخصص که مایعات بدن را معاینه می کند، دستکش های مقاوم در برابر آب نقش مهمی در حفظ یک محیط کار ایمن ایفا می کنند.

خواص ضد آب بودن این دستکش های ایمنی از تحریک پوست، درماتیت و از خطرات متعدد دیگر که از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مایعات بوجود می آیند، جلوگیری می کنند.تعهد ایران سکو به تولید دستکش ضد آب باکیفیت در کنار دیگر دستکش های کار، ایمنی و رفاه کارگران را در صنایع مختلف تضمین می کند.

دیدیم که از سایت‌های ساخت‌وساز گرفته تا بیمارستان ها و درمانگاه های پزشکی، استفاده همه جانبه آنها را ضروری می‌سازد. بنابراین، از این به بعد قبل از مشغول شدن به کاری که شما را با آب تماس می دهد، دست خود را با یک جفت دستکش کار ضد آب مناسب مجهز کنید – باور کنید دستان شما از شما تشکر خواهند کرد!

در صورت تمایل می توانید انواع این محصول را همین الان از فروشگاه ایران سکو خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *