ایران سکو

کاهش آسیب های جسمی با استفاده از دستکش کار

مقدمه

کاهش آسیب های جسمی همواره یکی از دغدغه هایی است که کارگران کارخانه های صنعتی با آن مواجه هستند. چنین دغدغه هایی کاهش پیدا نمی کند مگر این که کارفرمایان تجهیزات ایمنی لازم همچون دستکش را برای مصون ماندن آنها از خطرات در اختیارشان قرار دهند.

طبق تحقیقاتی که توسط مرکز مطالعاتی مربوط به مشاغل کارگری توسط کارشناسان و محققان صورت گرفته است در محیط های کارگری و صنعتی کاهش آسیب های جسمی اتفاق نمی افتد مگر این که اجبار در کار باشد.

طبق این بررسی از هر صد مورد مشکلی که برای کارگران پیش آمده بود چیزی نزدیک به دو سوم آن مربوط به اهمال و سهل انگاری در قبال استفاده از دستکش ایمنی می شد. در واقع کارگر با توجه نکردن به نکات ایمنی لازم باعث آسیب رسیدن به خود شده است.

وجود چنین آمار بالایی از سهل انگاری کارگران در محیط کار، باعث شد تا اتحادیه کارگران دست به تنظیم قوانینی بزند که بر اساس آن صاحب کاران را مجاب نماید تا از فعالیت کارگران بدون ابزار ایمنی جلوگیری کنند تا شاهد کاهش آسیب های جسمی در محیط های کاری باشیم.

دستکش گارگری

برای دریافت اطلاعات مربوط به دستکش کار و قیمت محصولات به فروشگاه ایران سکو مراجعه کنید

در جوامع صنعتی تر شاهد این هستیم که قوانین نسبت به عدم رعایت ایمنی بسیار سخت گیرانه عمل میکنند. مثلا کارفرما به کارگرانی که در وهله اول اقدام به سهل انگاری می کنند هشدار می دهد و اگر ادامه پیدا کرد او را تعلیق یا اخراج می نماید. از این رو ست که آمارها کاهش در حوادث محیط کار را نشان می دهد.

در واقع اگر قانون نسبت به کارفرما سخت گیری نکند کارفرما نیز به کارگر سخت نخواهد گرفت و میزان حوادثی که به خاطر استفاده نکردن از ابزار ایمنی پیش می آید افزایش پیدا می کند که به هیچ عنوان از لحاظ روانی مناسب نیست.

زمانی که کاهش آسیب های جسمی در محیط های کاری اتفاق نیفتد و پیش زمینه آسیب دیدن در ذهن کارگران جا افتاده باشد در زمان انجام کارهای خود بسیار وسواسی عمل می کنند که همین بر روی سرعت انجام کارهایشان تاثیر منفی میگذارد و سود کارفرما کم می شود.

دستکش کار

منظور از آسیب های جسمی چیست؟

به مجموعه اقداماتی که توسط کارفرما صورت می گیرد تا کارگر با خیال راحت تر در محیط صنعتی و تجاری مشغول به فعالیت شود اصطلاحا اقدامات پیشگیرانه گفته می شود که بر روی کاهش آسیب های جسمی تاثیر دارد.

این اقدامات می تواند تهیه کردن ابزار و لوازمی مثل دستکش باشد که به شدت در چنین محیط هایی وجودشان ضروری است زیرا بر روی سلامت جسمی و روحی کارگر تاثیر مستقیم می گذارند و خیالش را بابت سلامتش راحت می نمایند.

آیا دستکش کار در کاهش آسیب های جسمی موثر است؟

قطعا هر وسیله ای که ایمنی ایجاد کند بر روی کاهش آسیب های جسمی و روانی تاثیر مثبت خواهد گذاشت. اگر این حرف ما را باور ندارید تنها کافی است که یک سر به محیط های پر خطر کارگری بزنید و از کارگرانی که در این مکان ها مشغول فعالیت هستند پرس و جو نمایید تا بدانید که ابزار ایمنی تا چه اندازه سلامت آنها را تضمین می نماید.

استفاده از دستکش کار در کاهش حوادث کاری را در مقاله اختصاصی ایران سکو بخوانید

تاثیر استفاده از دستکش کار در کاهش آسیب های جسمی:

دستکش ها برای کارگران ایمنی ایجاد می نمایند و از بروز حوادث ناگوار در محیط کار جلوگیری به عمل می آورد. در ادامه بعضی از این تاثیرات را معرفی می کنیم تا بهتر آشنا شوید.

دست را از خطر ساییدگی حفظ می کند:

در بعضی از مشاغل صنعتی کارگر با اجسام سختی مثل آجر و بلوک و سیمان کار می کند و کارفرما برای این که آسیب های جسمی را در محیط کار کاهش دهد، به هر یک از کاگران خود یک جفت دسکتش ایمنی می دهد.

نرمی پوست دست حفظ می شود:

دست مهمترین سرمایه یک کارگر است و برای حفظ آن باید بسیار تلاش نمود. معمولا در محیط های کارگری برای این که کاهش آسیب های جسمی رخ دهد کارگران از دستکش استفاده می نمایند که بر روی کیفیت پوست دستشان اثر مثبت میگذارد و نرمی اش حفظ می گردد.

عرق دست را به خود جذب می کند:

عرق کردن دستان کارگر به مدت طولانی ممکن است دستش را دچار تاول، دمل و غیره نماید. معمولا برای این که کارگران با کاهش آسیب های جسمی در محیط کار مواجه شوند از دستکش های نخی که قدرت جذب عرق دارند استفاده می نمایند تا مشکل حل شود.

دست دچار خراش و خون آلودگی نمی شود:

تجربه نشان داده است که برخورد مداوم دستان کارگر با لوازم زبر و سخت به مدت طولانی آن را دچار مشکلاتی مثل خراش افتادگی و خون آلودگی می کند. استفاده از دستکش مناسب برای انجام چنین کارهایی توسط کارگر در نهایت موجب کاهش آسیب های جسمی می شود.

میزان تاول های ناشی از کار کاهش می یابد:

بعضی از شغل ها بگونه ای ست که دست ها زیاد در معرض اشیاء و اجسام آلوده قرار دارند که ممکن است به بیماری های پوستی یا تاول زدن منجر شود.  تاول ها در واقع بسیار آزاردهنده است و ممکن است جلوی فعالیت ها را بگیرد، برای همین استفاده از دستکش مناسب اهمیت دو چندان دارد.

خطراتی مثل سوراخ شدگی پوست دست پیش نمی آید:

بعضی از ابزارها مثل مته های برقی به شدت خطرناک هستند. البته بعضی توصیه می کنند برای استفاده از مته از دستکش استفاده نشود ولی به نظر می رسد اگر دستکش مناسب باشد نه تنها مشکل ندارد بلکه می تواند تا حد زیادی باعث کاهش آسیب های جسمی در محل کار شود.

دمای زیاد باعث مشکل برای دست ها نمی شود:

در بعضی از مشاغل مثل ریخته گری و ذوب آهن کارگر با اجسام و کوره های داغ سر و کار دارد. این ابزار می توانند به دست آسیب بزنند. اگر کارگر به ایمنی خود توجه لازم را ننماید و دستانش با آنها برخورد نماید دچار مشکلات جسمی بدی می شود.

سرما باعث خون مردگی در دست ها نمی شود:

در بعضی از شغل ها کارگر با اجسام و مواد سرد برخورد دارد و اگر دستانش را با دستکش مناسب پوشش ندهد بافت دستانش دچار خون مرگی خواهد شد و او را دچار مشکلات جسمی می کند.

دستکش ایمنی

در انتها

همان گونه که در مقاله بالا خواندید کاهش آسیب های جسمی در محیط های کارگری به هیچ وجه اتفاق نمی افتد مگر این که کارفرمایان با اقدامات مناسب و سخت گیری های خود کارگران را مجاب به استفاده از لوازم ایمنی نمایند که تهیه نموده اند.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو با سال ها تجربه در زمینه تولید ابزار و لوازم ایمنی مثل دستکش این آمادگی را دارد تا آن را برای شما صاحبان صنعت به هر نقطه از کشور که اراده نمایید ارسال نماید تا با کاهش آسیب های جسمی در محیط های کاری خود مواجه شوید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *