ایران سکو

12 نکته برای انتخاب بهترین دستکش کار

مقدمه

دست ها یکی از مهم ترین اندام های آدمی هستند. محافظت از آنها برای هر کسی که در حرفه ای پر مخاطره فعالیت دارد ضروری است. اگر دست ها به علت اهمیت ندادن دچار آسیب جبران ناپذیر شوند کارگر دیگر نمی تواند به انجام فعالیتی برای درآوردن روزی خود و خانواده اش بپردازد. برای این که دست ها سالم بمانند و به خوبی هر چه تمام تر حفظ شوند باید بهترین دستکش کار را برای انجام فعالیت انتخاب کرد. یک دستکش خوب باعث می شود تا سلامت آنها تضمین شده و آنها بتوانند به انجام فعالیت های روزمره خود بپردازند.

دست ها وسیله ای هستند که خداوند داده تا از طریق آنها انسان به فعالیت پرداخته و روزی اش را به دست بیاورد. بر هر انسان شاغلی واجب است از آنها به خوبی محافظت کند. در واقع یک دستکش مناسب فقط می تواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد. انتخاب بهترین دستکش کار معمولا معیارهایی دارد و بنا بر نوع کار و نوع حرفه ای که کارگر در آن فعالیت دارد متفاوت می باشد. در این مقاله سعی داریم به نکاتی اشاره کنیم که بیشتر حالت عمومی دارد و می تواند برای انتخاب همه نوع دستکش صدق کند. امیدواریم تا انتهای مقاله با ما باشید و با این نکات آشنا شوید.

دستکش کار چیست و چه استفاده ای دارد؟

نوعی دستکش است که مخصوص فعالیت های روزانه کارگران توسط شرکت های خاص که آگاه به مشکلات و خطرات حرفه ها هستند تولید می شود. این شرکت ها بهترین دستکش کار را با استاندارد مخصوص برای آن حرفه تولید می کنند تا از دست کارگر یا اوستا کار به خوبی هر چه تمام تر محافظت نماید. این دستکش ها در واقع محافظی برای دستان هستند و از آنها در برابر خطراتی که در زمان کار ممکن است پیش بیاد نگهداری می کنند.

دستکش کار

معیارهای تشخیص بهترین دستکش کار

دستکشی که برای شغل های متفاوت تولید می شود با هم فرق داشته و معمولا مخصوص آن حرفه تولید می شوند. ولی یک تعداد معیارها هست که برای انتخاب بهترین دستکش کار می توان به صورت عمومی ذکر کرد و آنها را مبنایی برای تشخیص یک دستکش خوب قرار داد. در ادامه مقاله به این معیارها اشاره کرده و مختصر برای آشنایی شما خواننده گرامی توضیح می دهیم.

اندازه مناسبی داشته باشد

اولین نکته برای انتخاب بهترین دستکش کار اندازه آن است. اندازه دست افراد با یکدیگر متفاوت می باشد و نمی شود یک دستکش برای کارگاه خرید و همه را مجبور کرد از آن استفاده کنند. اگر دستکش به دست همه هم برود به علت این که برای دستشان نیست در زمان خطر به خوبی محافظت نمی نماید. بنابراین ضروری است هر کارگری که در هر حرفه ای فعالیت دارد دستکش ایمنی به اندازه دستان خود به همراه داشته باشد. دستکشی که اندازه دست همان کارگر باشد زمان خطر بهترین محافظت را از دست های او انجام می دهد تا مشکلی پیش نیاید.

دستکش نباید سوراخ یا بریدگی در خود داشته باشد

یکی از معیارهایی که در زمان خرید بهترین دستکش کار باید به آن توجه کرد سلامت فیزیکی دستکش است. باید دستکش را به خوبی مورد معاینه قرار داد تا اطمینان حاصل کرد که دارای سوراخ، بریدگی یا پاره شدگی نیست. اگر دستکشی ایرادهای مزبور را داشته باشد و از آن جهت ایمنی استفاده شود ممکن است نتواند آن گونه که بایست و شایست از دست ها در زمان بروز خطرات احتمالی محافظت نماید. بر هر فردی واجب است که به این نکات در زمان خرید توجه نماید.

از جنس مناسبی تولید شده باشد

دیگر نکته ای که خریدار در زمان تهیه بهترین دستکش کار باید مورد توجه قرار دهد جنس آن است. توجه به جنس از این جهت ضرورت دارد که برای هر حرفه باید دستکش مناسب به آن تهیه شود. اگر دستکشی بخرید که بسیار مقاومت بالایی هم داشته باشد ولی از لحاظ جنس مناسب آن حرفه نباشد ممکن است هزینه بیشتر کرده باشید ولی نتیجه مناسبی را از جهت حفاظت از دستانتان نخواهید گرفت. برای همین حتما باید جنس دستکش متناسب با آن حرفه باشد.

دستکش کار

لیست محصولات و دستکش کار در لینک نارنجی منتشر شده است

در زمان کار دست ها درونش راحت باشد

یکی از معیارهایی که در زمان خرید بهترین دستکش کار باید به آن توجه کرد راحتی آن است. اگر یک دستکش بسیار گران باشد ولی دست کارگر درون آن احساس راحتی نداشته باشد در واقع دستکش مناسبی نیست. قیمت نمی تواند دلیلی بر راحت بودن  دستکش باشد. بهتر است در زمان خرید دستکش آن را به دست کرده و امتحان نمایید،  این کار باعث می شود تا نسبت به راحتی آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی امتحان کردن ضرورت ندارد که قبلا از همین جنس استفاده کرده باشد و نسبت به راحتی آن آگاه باشد.

ایمنی لازم را برای دست ها به وجود بیاورد

مهم ترین معیار انتخاب بهترین دستکش کار این است که زمان استفاده کردن بتواند آن ایمنی را که برای دست ها لازم است به وجود بیاورد. معمولا به دست آمدن ایمنی بستگی به نوع استفاده و متناسب بودن دستکش با آن حرفه دارد. معمولا برای خرید چنین دستکشی از قبل اطلاعاتی را هر کارگری دارد و نسبت به تهیه کردنش اقدام می کند. این اطلاعات از طریق همکاران یا دوستان و یا از روی بستر اینترنت به دست می آید و به او کمک می کند تا جنس مناسب را تهیه کند.

کوتاه و تنگ نباشد

مهم ترین معیار برای تهیه بهترین دستکش کار این است که مناسب دست ها باشد و به خوبی آنها را پوشش دهد. دستکشی که نتواند پوشش مناسب را برای دست ها به وجود بیاورد نمی تواند سلامت آنها را تضمین نماید. تنگ و کوتاه نبودن یک نکته اولیه است و هر خریداری باید به آن توجه کند.

برند تولید کننده اش معتبر باشد

یکی از معیارهای بهترین دستکش کار برای خرید باید توجه به برند معتبر باشد. یک برند معتبر جنس ضعیف دست مشتری نمی دهد و اعتبار خود را خدشه دار نمی کند. برندهایی در بازار اعتبار به دست می آورند که قبلا خود را به مشتریان و اهالی بازار ثابت کرده اند. برای پیدا کردن این جور برندها فقط کافی است از همکاران پرس و جو کرد تا نامشان را دانست.

دستکش کار

مقاله ای در رابطه با دستکش جوشکاری را در لینک نارنجی رنگ بخوانید

دارای جلوه ظاهری مناسبی باشد

ظاهر یک جنس می تواند تا حدودی به هر مشتری بگوید که آیا به خوبی تهیه شده است یا نشده است. برای تهیه بهترین دستکش کار می توان به جلوه ظاهری یعنی به نوع دوخت و میزان کاری که از لحاظ فنی بر روی آن صورت گرفته است توجه کرد. دستکشی که دوخت مناسب داشته باشد و متناسب برای آن کاری که برایش تهیه شده است را در بسیاری از مواقع می توان از روی ظاهرش هم شناخت، ولی همیشه نباید به ظاهر تکیه کرد زیرا ظاهر می تواند به شدت گول زننده باشد، زیرا هستند تولید کنندگانی که دستکش فانتزی تولید کنند که دارای کارایی خوبی نباشد.

قیمت مناسبی داشته باشد

یکی دیگر از معیارهایی که توسط خریدار بهترین دستکش کار باید در نظر گرفته شود بهای آن است. ممکن است یک دستکش گران باشد و کارایی لازم را نداشته باشد، ولی یک دستکش ارزان تر باشد ولی مناسب استفاده در آن حرفه باشد. بنا بر این ملاک بهترین بودن فقط نمی تواند گرانی باشد.

در زمان استفاده پوسته پوسته نشود

بعضی اجناس هستند در زمان خرید دارای جلوه بصری بالایی هستند ولی زمانی که از آنها استفاده می کنی پوسته پوسته شده و ظاهرشان زشت می شود چون کیفیت لازم را ندارند. بنابراین برای تهیه بهترین دستکش کار به این نکته هم باید توجه کرد تا سرتان کلاه نرود.

با اولین استفاده نا کارآمد نشود

یکی دیگر از معیارهای شناختن بهترین دستکش کار قدرت انجام دادن کارش است. اگر دستکشی کیفیت مناسب نداشته باشد در همان استفاده اول دچار خرابی می شود و نمی تواند محافظ مناسبی برای دست های کارگر باشد و در کارش او را یاری کند.

قابل شستشو باشد

یکی از مهم ترین معیارهایی که می شود برای بهترین دستکش کار تعریف کرد قابل شستشو بودن آن  است. دستکش ها در زمان کار دچار آلودگی شده و چهره زشتی پیدا می کنند. اگر دستکشی به صورتی تولید شده باشد که قابل شستشو نباشد نمی توان آلودگی را از روی آن رفع کرد. معمولا در زمان خرید نکاتی مثل قابل شستشو بودن یا نبودن را می شود از فروشنده پرسید، البته در صورتی که بر روی خود جنس هشدار یا علامتی در این مورد درج نشده باشد. پرسیدن در این مورد باعث می شود تا از خریدن دستکشی که قابل شستشو نیست اجتناب کنید.

Vinyl Gloves

در انتها

همان طور که در مقاله بالا خواندید برای هر کارگری ضرورت دارد تا از بهترین دستکش کار استفاده نماید. دست ها یکی از مهم ترین اندام های هر انسانی هستند. اگر دست انسان دچار آسیب غیر قابل جبران شود توانایی فعالیت کردن را از دست می دهد و نمی تواند برای به دست آوردن روزی اش تلاش کند. در ادامه لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو بهترین دستکش کار با کیفیت عالی را تولید می نماید و آمادگی دارد تا آنها را در اختیار شما کارگران عزیز قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات کامل با واحد ارتباط مردمی شرکت ما تماس بگیرید تا همکارانمان راهنمایی تان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *