ایران سکو

مزایای استفاده از دستکش ایمنی برق

مقدمه

جان انسان به مویی بند است با کوچک ترین اشتباه ممکن است از دست برود. هر انسان عاقلی وظیفه دارد با رعایت مسائل مهم ایمنی از این هدیه گران بها که پروردگار جهان داده است به خوبی نگهداری کند. باید توجه داشته باشید که در شغل هایی که با جریان برق ارتباط دارند استفاده از دستکش ایمنی برق یا همان عایق برق کاملا ضروری است. بسیاری از مشاغل هستند که می توانند خطرات جانی و جسمی برای کارگران ایجاد کنند. برق یا الکتریسیته یکی از مواردی است که اگر ایمنی در زمان مواجه شدن با آنها رعایت نشود مشکلات بزرگی را می تواند برای کارگر به وجود بیاورد.

سالانه افراد زیادی در سراسر دنیا به خاطر رعایت نکردن مسائل ایمنی جان خود را از دست می دهند. اگر نگاهی به آمار حوادث در محل کار بیندازید، عدم استفاده از تجهیزات ایمنی در مواجهه با برق یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن حوادث متعدد می باشد. دستکش های عایق برق در برابر جریان الکتریسیته مقاومت بالایی دارند و ایمنی فرد را در مقابل جریان برق به خوبی تامین می کند. کارگری که از چنین دستکشی استفاده می کند در واقع برای جان و سلامتی خود ارزش قائل است.

دستکش های برقی در سه نوع اصلی استاندارد، مکانیکی و ویژه طراحی می شوند. این طراحی های متفاوت برای این است که هر کدام در جای خود مورد استفاده قرار بگیرند. که معمولا بسته به نوع ولتاژ و میزان برق، جای استفاده شدنشان متفاوت است. دستکش ایمنی برق استاندارد را با یک لایه چرم بر رویش تولید می کنند دلیلش این است که برای کارهایی استفاده می شود که نیاز به انعطاف بالایی دارد. چرم منعطف است و این انعطاف را به دستان کارگر در زمان کار می دهد تا بتواند کارش را به خوبی پیش ببرد.

دستکش عایق برق مکانیکی دارای خاصیت ضربه گیری بالایی است. این دستکش مناسب برای استفاده در کارگاه های صنعتی است که علاوه بر برق احتمال به وجود آمدن خطرات فیزیکی هم برای کارگر هست. استفاده از آن کمک می کند تا کارگر در قبال برق و ضربه ایمنی خود را حفظ نماید.

دستکش ایمنی برق ویژه در آزمایشگاه های ویژه ارتش ایالات متحده آمریکا تولید می شود. این دستکش دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر برق است. معمولا از آن در جاهایی که خطر برق بسیار بالا است استفاده می شود. به علت طراحی ویژه اش قیمت گرانی دارد و معمولا در صنایع هوا و فضا بیشترین میزان استفاده از آن وجود دارد.

سعی کردیم مختصر شما را با انواع دستکش برق آشنا کنیم. در ادامه مقاله دستکش ایمنی برق را به صورت مختصر برای شما خواننده عزیز معرفی می نماییم و همچنین مزیت هایی که استفاده از آن دارد را بر می شماریم.

دستکش ایمنی برق چیست؟

دستکش ایمنی برق، دستکش هایی هستند که به وسیله پلاستیک های منعطف و یا چرم در کارگاه های ویژه برای امور برقی تولید می شود. این دستکش به علت عایق بودنش برق را از خود عبور نمی دهد تا در زمان کار با لوازم الکتریکی خطرناک جان کارگران به خطر نیفتد و حفظ شود. این نوع از دستکش ها عمدتا از جنس لاتکس هستند که در برابر درجه های مختلفی از ولتاژ قابلیت مقاوم بودن را داشته باشند. استفاده از این دستکش ها برای حفاظت در برابر شوک های الکتریکی بسیار مهم و ضروری هستند. البته این نوع دستکش ها مقاومت های  مختلفی دارند که بنابر میزان ولتاژی که باآن سر و کار دارید باید مدل مناسب با کار خود را انتخاب کنید.

برق گرفتگی

درباره دستکش ایمنی آستین دار و مزایا و ویژگی های آن در لینک نارنجی بخوانید

آیا دستکش ایمنی برق سلامت کارگران را تامین می کند؟

این وسیله عایق برق است و جریان برق را از خود عبور نمی دهد. استفاده از دستکش ایمنی برق کمک می کند که کارگران با خیال راحت به فعالیت خود در محیط های پر خطر ادامه بدهند. در واقع این لوازم به قدری وجودشان ضروری است که مدیران باید کارگران را نسبت به استفاده کردن از آنها مجاب کنند.

چه مشاغلی بیشتر به دستکش ایمنی برق نیاز دارند؟

مشاغلی که در آن کارگران با لوازم برقی با ولتاژ بالا سر و کار دارند به شدت نیازمند این دستکش ها هستند. این دستکش ها کمک می کنند که جان کارگران حفظ شود. شغل هایی مثل نصب کردن لوازم بر روی دکل های فشار قوی، کار در نیروگاه ها و غیره به شدت به این دستکش برای تامین ایمنی کارگر نیازمند هستند.

جنس دستکش ایمنی برق از چیست؟

جنس دستکش ایمنی عایق برق معمولا از پلاستیک، برزنت و چرم مصنوعی است. این پوشش ها جریان الکتریسیته را از خود عبور نمی دهند و کمک می کنند سلامت کارگر حفظ شود. بسیاری از دستکش های برقی نسبت به دما هم عایق هستند زیرا بسیار پیش آمده است که یک وسیله برقی ناگهان آتش بگیرد. اگر دستکش عایق برقی اما ضد دما نباشند ممکن است کارگر نتواند مشکل را رفع نماید.

مزایای استفاده از دستکش ایمنی برق

استفاده از دستکش برقی مزیت هایی دارد که اگر کارگران نسبت به آن آگاه باشند محال است در محیط های کار از آن استفاده نکنند. هیچ چیز ارزشمند تر از جان انسان نیست و به هر نحوی شده باید از آن محافظت شود. تولید دستکش برقی دقیقا برای این است که از کارگر محافظت کند و جانش را در مواقع خطر نجات دهد. در ادامه این مقاله بعضی از مزیت های این دستکش را برای شما مختصرا شرح می دهیم.

برق

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط خرید دستکش کار عمده با کارشناسان ایران سکو در تماس باشید

جان کارگران حفظ می شود

بزرگ ترین مزیت استفاده از هر ابزار ایمنی حفظ شدن جان کسانی است که در محیط های پر خطر مشغول به فعالیت هستند. دستکش ایمنی برق هم چنین وظیفه ای بر عهده دارد. کارگرانی که از آن استفاده می کنند نسبت به جریان های برق ناگهانی ایمن می شوند.

ممکن است جریان برق در کل روز عادی باشد اما به واسطه یک ایراد فنی ناگهان سطح آن به شدت افزایش پیدا کند. افزایش پیدا کردن ناگهانی سطح ولتاژ وقتی که کارگر مشغول فعالیت با دستگاه است بسیار خطر ساز است و ممکن است جان کسی از دست برود. فقط کارگرانی که از ابزار ایمنی استفاده کرده باشند در این مواقع دچار حادثه ای نمی شوند و خطر از سرشان رفع می شود.

کاهش خطرات ناشی از برق

در محیط های شغلی خطرات همیشه در کمین کارگران نشسته است. زمانی که شرایطش مهیا شود به طور ناگهانی خود را نشان داده و موجب خسارت می شوند. در گذشته به علت رعایت نکردن مسائل ایمنی و عدم استفاده از دستکش ایمنی برق، انسان های زیادی جان خود را از دست داده اند.

امروزه الحمدلله به لطف قوانینی که اداره کار و بیمه ها وضع کرده اند ایمنی توسط صاحبان کار بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. صاحبان کار می دانند که اگر ایمنی رعایت نشود و مشکلی پیش بیاید بیمه هیچ گونه ضمانتی ارائه نخواهد داد و خسارت ناشی از قطع عضو و از دست رفتن جان به گردن صاحب کار می افتد.

توصیه می کنم حتما به مقاله ی دستکش ایمنی سر بزنید.

electrical safety glove 500x500 1

سرعت کار کردن با لوازم برقی بسیار بالاتر می رود

یکی از مسائلی که همیشه در محیط های پر خطر برای صاحبان کار اهمیت داشته است سرعت انجام شدن کارها است. به مرور زمان طبق تجارب به دست آمده ثابت شد کارگرانی که از لوازمی مثل دستکش ایمنی برق استفاده می کنند در زمان انجام کارها سرعت بالاتری دارند. اگر صاحب کاری به دنبال بالا رفتن سرعت و به دست آوردن سود بیشتر است باید کارگرانش را مجاب کند تا از ابزار ایمنی مناسب استفاده کنند. در نهایت سود آن به جیب صاحبان کار بر خواهد گشت برای همین نباید از این نکته غفلت کنند.

محافظ در برابر ولتاژهای بالا

در بعضی مشاغل کارگردان با ولتاژ بالای برق سر و کار دارند. اگر کارگر از دستکش ایمنی برای برق استفاده نکند ممکن است این ولتاژ به او آسیب جبران ناپذیر زده و یا حتی ممکن است جان او را بگیرد. به همین دلیل یک کارگر که با لوازم برقی خطرناک کار دارد باید مسائل ایمنی را جدی بگیرد. لوازم برقی به شدت غیر قابل پیش بینی هستند و هر لحظه ممکن است بر اثر یک جریان شدت بالا واکنش نشان دهند و بسوزند و یا حتی آتش بگیرند. کارگری که با این وسایل کار دارد حتما باید ایمنی خود را به وسیله لوازم مخصوص حفظ کند.

عایق برق

مقاوم در برابر دما

یکی دیگر از مسائلی که در کنار تشکیلات برق ممکن است رخ دهد آتش سوزی است. لوازم برقی ممکن است بر اثر یک جریان شدت بالا نتوانند دوام آورده و ناگهان آتش بگیرند. زمانی که این اتفاق رخ دهد اگر کارگر از این دستکش استفاده کرده باشد ممکن است اتفاق بدی برایش رخ ندهد. استفاده نکردن از لوازم ایمنی یکی از بدترین کارهایی است که یک کارگر امور مربوط به برق می تواند انجام دهد زیرا این اشتباه می تواند منجر به از دست رفتن جانش شود.

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و خواندید استفاده از دستکش ایمنی برق یکی از ضروریات مشاغل است. وجود چنین وسیله ای باعث حفظ جان افرادی می شود که در آن محیط مشغول به کار هستند. برق با هیچ کس شوخی ندارد با کوچک ترین اشتباه ممکن است یک کارگر جان یا اعضای خود را از دست بدهد.

در ادامه لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو دستکش ایمنی برق را با کیفیتی عالی تولید می کند و آماده است تا آنها را به بازارهای فروش عرضه نماید. بازرگانان عزیز برای به دست آوردن اطلاعات کامل تنها کافی است که با واحد ارتباط عمومی شرکت ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *