ایران سکو

دستکش مرغوب چه ویژگی هایی دارد؟

مقدمه

برای این که در مشاغل صنعتی و کارگری دست ها به خوبی مورد محافظت قرار بگیرند نیاز به دستکش مرغوب است، این دستکش ها را معمولا کارخانه ها با توجه به نوع شغلی که قرار است در آن استفاده شود طراحی می کنند.

در حقیقت نمی توان یک دستکش خاص را به عنوان نمونه معرفی کرد و به تمامی کارگرانی که در مشاغل مختلف مشغول به فعالیت هستند گفت که این دستکش مرغوب است و باید از آن جهت محافظت بهتر از دستان خود استفاده نمایید.

شغل های مختلف صنعتی خطرات متفاوتی نسبت به یک دیگر دارند پس نیاز است کارگران دستکش مرغوب مخصوص به شغل خود را استفاده کنند تا دچار مشکلات و عوارض نشوند و بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. در ادامه برای این که بدانید دستکش مرغوب چیست تعدادی از ویژگی ها که در این دستکش ها مشترک است را برای شما شرح می دهیم.

 

ویژگی های مهم دستکش های مرغوب:

برای این که یک دستکش مناسب برای مشاغل مختلف صنعتی را بتوان تهیه کرد در زمان خرید نیاز است که به ویژگی های آنها توجه داشت، در حقیقت این ویژگی ها هستند که دستکش مرغوب را از غیر مرغوب مشخص می کنند که عبارتند از:

 

1- دست را در موقع کار از خطرات محفوظ می دارند:

مهم ترین ویژگی دستکش مرغوب این است که باید توانایی حفظ کردن دستان در زمان کار از خطرات احتمالی ای که وجود دارد را داشته باشد، اگر دستکشی نتواند در زمان کار خیال کارگر را از آسیب راحت کند به طور قطع دستکش مناسبی نیست.

البته استاندارد لازم در مشاغل صنعتی متفاوت بوده و ممکن است در صنعت خاصی نیاز باشد دست ها در مقابل دمای زیاد حفظ شود و در صنعت دیگری از خطر بریده شدن مصون بماند. دستکش مربوط به هر صنعتی که باشد اگر بتواند وظایف محوله را به خوبی انجام دهد به طور قطع مرغوب است.

خطرات همیشه در محیط های صنعتی در کمین هستند و اگر کارفرمایان دستکش مرغوب در اختیار پرسنل خود قرار ندهند حتما همان موقعی که فکرش را نمی کنند حادثه ای پیش می آید و باید با مکافات های زیادی روبرو شوند.

دستکش مرغوب چه ویژگی هایی دارد

جهت دریافت لیست قیمت و مشاهده دستکش مرغوب کارگری به فروشگاه ایران سکو سر بزنید.

2- به راحتی دچار پارگی نمی شوند:

در زمان کار کردن معمولا ضربات فیزیکی به قسمت رویی و بیرونی دستکش وارد می شود، معمولا قسمت بیرونی دستکش مرغوب در برابر ضربات استحکام بالایی دارد و به راحتی با یک ضربه دچار از هم گسستگی نمی شود.

برای این که دستکش ها استحکام بالایی داشته باشند معمولا از موادی در بافتشان استفاده می شود که به راحتی در برابر ضربات فیزیکی کیفیت خود را از دست نمی دهند و در زمان کار دچار پارگی نمی شوند تا سلامت دستان کارگر به خطر بیفتد.

در حقیقت دستکشی که نتواند در برابر ضربات به خوبی مقاومت کند و به راحتی دچار پارگی شود نمی تواند یک دستکش مرغوب باشد زیرا توانایی حفظ کردن امنیت دست های کارگر را ندارد و ممکن است با اعتماد به نفس کاذبی که به کارگر در مواجهه با خطرات می دهد موجب صدمات شدید تری به دستانش شود.

3- ماندگاری و طول عمر بالایی دارند:

بزرگ ترین ویژگی یک دستکش مرغوب به ماندگاری بالا و طول عمر مفیدش بر می گردد، این دستکش ها معمولا با پیشرفته ترین تکولوژی های روز دنیا تولید می شوند و در برابر عوامل مختلف فیزیکی، شیمیایی و غیره مقاومت بسیار بالایی دارند.

در خطوط تولید برای این که از کیفیت و ماندگاری بالای دستکش هایشان اطمینان حاصل کنند معمولا چند نمونه را برای آزمایش در برابر عوامل مختلف قرار می دهند و تست می کنند تا به این اطمینان برسند که دستکش های تولید شده برای کارگران دارای ضعف و کم و کاستی نباشد.

اگر یک دستکش ماندگاری خوبی نداشته باشد و تحت عنوان دستکش مرغوب به کارگران صنایع مختلف عرضه شود این احتمال وجود دارد که در زمان کار نتواند از عواملی که برای مقابله با آنها تولید شده است و خطرساز هستند جلوگیری کند و به دست کارگر آسیب جبران ناپذیر برسد.

4- راحتی دست ها در هنگام استفاده:

بزرگ ترین ویژگی ای که یک دستکش مرغوب باید داشته باشد این است که در زمان انجام فعالیت های شغلی دست کارگر در میان آن احساس راحتی داشته باشد تا کارگر بتواند با سرعت و دقت بیشتری امور مربوط به حرفه خود را انجام دهد.

اگر کارگر دستکش راحتی نداشته باشد به طور قطع کارها بسیار کند تر از حد معمول پیش می رود و یقینا این امر به ضرر صنایع است، معمولا برای این که دستکش ها بتوانند حس راحتی را به کارگران القا کنند باید دارای لایه داخلی مناسبی باشند.

یک دستکش مرغوب که دارای لایه داخلی با کیفیتی است در زمان کار به خوبی عرق دست را جذب می نماید و همین مورد موجب می شود تا کارگران از آن بتوانند در پروسه های کاری طولانی استفاده نمایند بدون این که دچار آزار و اذیتی شوند.

دستکش مرغوب چه ویژگی هایی دارد

5- انعطاف پذیری بالایی دارند:

یک ویژگی قابل توجه دیگری که معمولا در دستکش های مرغوب به چشم می خورد انعطاف پذیری بالای آنها می باشد که این مورد کمک می کند تا به راحتی هر سایز از دست در آن جا گرفته و مورد محافظت دقیق و صحیح قرار بگیرد.

دستکش مرغوب منعطف به راحتی دست ها را از هر طرف محکم می گیرد و اجازه نمی دهد تا خطر برخورد با مواد شیمیایی برای آنها پیش بیاید، چون دست را محکم می گیرد و هیچ ماده خطرناکی به راحتی نمی تواند در آن نفوذ کند و موجب آسیب به دست ها شود.

6- رطوبت به راحتی به داخلشان نفوذ نمی کند:

یک مزیت دیگر که معمولا دستکش مرغوب با خود به همراه دارد به عایق بودن در برابر رطوبت بر می گردد، این ویژگی باعث می شود تا در زمان کار کردن در محیط هایی که رطوبتی هستند کارگر بتواند بدون نگرانی از خیس شدن دستانش به فعالیت ادامه دهد، همین باعث می شود تا کارگر به مرور زمان دچار مشکلات پوستی مثل طاول و انواع حساسیت که با رطوبت در ارتباط است نشود و بتواند به مدت طولانی به انجام فعالیت های شغلی مربوط به حرفه خود بپردازد.

7- در برابر الکتریسیته عایق هستند:

یک ویژگی مهم و اساسی دستکش مرغوب عایق بودن در برابر مدارها و قطعاتی می باشد که دارای الکتریسیته هستند، معمولا لایه بالایی این دستکش ها را از موادی درست می کنند که جریان های الکتریکی را منتقل نمی نمایند.

منتقل نشدن الکتریسسته موجب می شود تا این دستکش ها کاملا مناسب برای مشاغلی مثل آتش نشانی، برق کاری، نیروگاه ها و غیره باشند تا با جلوگیری از انتقال برق کمک کنند تا کارگران به خوبی بتوانند به انجام وظایف خود بپردازند بدون این که دچار حادثه ای ناگوار شوند.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید ویژگی های مناسبی که یک دستکش مرغوب دارد موجب می شود تا کارها در صنایع مختلف به نحو بسیار بهتری توسط کارگران به انجام برسد بدون این که نگرانی ای از آسیب دیدن داشته باشند.

شما میتوانید دستکش کار مرغوب و با کیفیت خود را به صورت عمده و جزئی از خود تولید کننده به صورت مستقیم خریداری نموده و با ارسال رایگان آن را تحویل بگیرید. در آخر لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع و اقسام دستکش کار مرغوب این آمادگی را دارد تا آنها را برای شما کارگران عزیز به هر جایی که اراده نمایید ارسال کند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *