ایران سکو

مزایای دستکش پزشکی وینیل و تفاوت آن با دستکش های دیگر

مقدمه

انواع مختلفی از دستکش های یک بار مصرف در کارخانه ها تولید می شوند که هر کدام از آنها ویژگی ها و مزیت های متفاوتی را نسبت به بقیه انواع دستکش دارند، یکی از این دستکش ها که توانسته نظر مصرف کنندگان را جلب نماید دستکش وینیل است.

دستکش پزشکی وینیل را در حقیقت باید با دستکش هایی مثل لاتکس و نیتریل مورد مقایسه قرار داد چون به نوعی از یک خانواده بوده و همه یک بار مصرف هستند و ویژگی ها و مزیت های نزدیک به همی دارند و تا حدودی می توانند کارهای مربوط به یک دیگر را انجام دهند.

واقعیت این است که دستکش پزشکی وینیل نسبت به لاتکس و نیتریل از نظر کیفیت یک درجه پایین تر محسوب می شود تا بیشتر مورد توجه استفاده کنندگان عمومی و خانگی که به دنبال یک دستکش ارزان تر هستند قرار بگیرد و کارهایشان را به نحو احسن پیش ببرد.

برای این که بیشتر با مقوله دستکش وینیل آشنایی پیدا کنید در ادامه تعدادی از مزیت هایش را برای شما خواننده عزیز و گرامی نام می بریم و تا جایی که در حوصله این مقاله بگنجد مزایایش را توضیح می دهیم تا آگاهی شما در این زمینه افزایش پیدا کند.

دستکش پزشکی وینیل چیست؟

نوعی دستکش یک بار مصرف است که برای مصارف بهداشتی و عمومی مورد استفاده قرار می گیرد تا جلوی بیمار شدن افراد را بگیرد، این دستکش موجب می شود تا وسایل و سطوح آلوده توسط افراد لمس نشود و سلامتی آنها حفظ گردد.

اصلی ترین ماده دستکش وینیل، ماده‌ای مصنوعی و پلاستیکی به نام پلی وینیل کلراید یا همان پی وی سی می باشد، این ماده مصنوعی با فرمولی بسیار ساده و غیر عادی در ساختار این دستکش به کار برده شده که به مقرون به صرفه بودن آن بسیار کمک کرده است.

مزایای استفاده از دستکش پزشکی وینیل:

دستکش وینیل موارد استفاده زیادی دارد و در بین افرادی که دنبال یک محصول با کیفیت و خوش قیمت هستند محبوب می باشد، خریداری این محصول افراد را به اهدافی که در سر دارند تا حدود بسیار زیادی می رساند که عبارتند از:

1- بدون لاتکس و پودر هستند:

ماده اصلی دستکش وینیل پی وی سی می باشد که همین مورد کمک می کند تا در بافتش از مواد مضری مثل لاتکس که به شدت سمی هستند استفاده نشود. میزان پلاستیک کم موجود در بافت این دستکش موجب می شود تا سم به محیط افراد منتشر نشود.

همچنن این دستکش بدون پودر می باشد، پودر ماده اصلی دستکش نیتریل است که مزیت های زیادی دارد اما این دستکش با توجه به این که باید اقتصادی تر تولید شود دیگر این ماده را در درون بافت خود ندارد و تا حدودی مناسب برای دست های حساس می باشد.

مزایای دستکش پزشکی وینیل و تفاوت آن با دستکش های دیگر

2- قیمت بسیار مناسبی دارند:

بزرگ ترین مزیت دستکش وینیل قیمت بسیار مناسب آنها نسبت به دیگر دستکش های هم سان می باشد، در حقیقت کارخانه های تولید دستکش این نوع دستکش را تولید می نمایند تا بتوانند مشتریانی که توانایی مالی پایین تری دارند را مجاب نمایند تا از آنها استفاده کنند.

دلیل قیمت پایین تر آنها به ماده اولیه شان بر می گردد که نسبت به دستکش نیتریل و لاتکس ارزان تر بوده و بر روی قیمت نهایی محصول اثر می گذارند تا بسیار ارزان تر به دست مصرف کننده ای که به دنبال یک جنس کار راه انداز و کاربردی است برسند.

3- کیفیتشان قابل قبول است:

علی رقم این که قیمت دستکش وینیل نسبت به دستکش های همسان ارزان تر است اما از نظر کیفیت تا آن جایی قابل قبول هستند که توانسته اند نظر افراد زیادی را به سمت خود جذب نمایند و به میزان فروش زیادی در بازار دست پیدا کنند.

باید قبول کرد از نظر کیفیت یک سطح پایین تر از دستکش های نیتریل می باشند ولی با این حال تا حدودی توانایی فیزیکی برای استفاده در بعضی از کارها را دارند، باید در نظر داشت که بیش از حد توانشان از آنها کار نکشید زیرا ممکن است وسط کار پاره شوند و خطر به وجود بیاورند.

4- برای افرادی که حساسیت پوستی دارند مناسب هستند:

یکی از مزیت های بزرگ دستکش وینیل این است که برای استفاده افراد حساس مناسب می باشند، میزان مواد مضر در بافت آنها نسبت به دستکش لاتکس بسیار کمتر است که همین موجب می شود تا آنها را بتوانند در امور مربوط به افراد حساس به کار ببرند.

علی رقم این که برای پوست افراد حساس مناسب می باشد ولی کیفیت ضد حساسیت دستکش نیتریل را ندارد و برای استفاده از آن باید کمی با احتیاط بیشتر رفتار کرد و برای کارهای به خصوص طولانی نباید روی آن زیاد حساب نمود.

5- تهیه کردنش سخت نیست:

دستکش وینیل با توجه به این که کاربردی کاملا عمومی دارد در بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها قابل تهیه می باشد که این یک مزیت بزرگ نسبت به دستکش نیتریل محسوب می شود که باید برای تهیه کردنش به لوازم بهداشتی یا داروخانه مراجعه کرد.

دلیلش این است که دستکش نیتریل از نظر کاربرد بسیار تخصصی تر از دستکش وینیل می باشد و چون مشتریان کمتری دارد آن را در فروشگاه های عادی نمی توان تهیه کرد و باید به جاهایی که آن را می فروشند مراجعه نمود تا بتوان تهیه شان کرد.

تفاوت دستکش پزشکی وینیل با لاتکس:

دستکش وینیل دارای خاصیت ارتحاعی بیشتری نسبت به دستکش های لاتکس هستند و برای همین خیلی بهتر روی دست افراد مصرف کننده قرار می‌ گیرند. همین مسئله مهم موجب می‌ شود تا افراد در زمان کار خیلی بهتر بر روی مسئولیت های محوله خود تمرکز نمایند.

ضمنا دستکش های لاتکس نیز بسیار راحت می باشند اما تنها ایراد بزرگ آنها امکان به وجود آوردن حساسیت های پوستی در افراد مصرف کننده می باشد که گاها بعد از تماس با پوست مشکل به وجود می آورد.

نکته دیگر این که از نظر هزینه و قیمت نیز دستکش وینیل بسیار به صرفه تر از دستکش های لاتکس می باشد، دلیل ارزان تر بودنش به ماده اولیه ای بر می گردد که برای تولید کردنشان مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای دستکش پزشکی وینیل و تفاوت آن با دستکش های دیگر

تفاوت دستکش پزشکی وینیل با دستکش نیتریل:

بزرگ ترین تفاوتی که دستکش های نیتریل با وینیل دارند به پودری بر می گردد که در بافت نیتریل ها به کار برده می شود تا میزان حساسیت پوستی را تا حد و اندازه بسیار زیادی کاهش می دهد و موجب راحتی بیشتر مصرف کننده می شود.

ضمنا از نظر قیمت هم این دو دستکش بسیار با هم تفاوت دارند، دستکش های نیتریل به علت این که بسیار تخصصی تر بوده و حساسیت کمتری در کارهای طولانی مدت برای دست های افراد به وجود می آورند قیمت بالاتری دارند و معمولا در جاهایی مثل فروشگاه های لوازم پزشکی و داروخانه ها باید به دنبالشان گشت.

 

در انتها

در نهایت، استفاده از دستکش پزشکی وینیل با توجه به مزایای ذکر شده، به ویژه برای افرادی که به دنبال راه حلی با کیفیت و قیمت مناسب هستند، توصیه می‌شود. این دستکش‌ها با توجه به مزایای بهداشتی و اقتصادی خود، گزینه ای عالی برای محافل پزشکی، کارخانه‌ها، خدمات غذایی و کاربردهای خانگی می‌باشند. باید به این نکته هم تاکید کرد از آنجایی که دستکش وینیل از مواد مضر کمتری تشکیل شده است، برای افراد با حساسیت پوستی نیز می‌تواند گزینه ای مناسب و آسان باشد. شرکت ایران سکو با داشتن تجربه در زمینه تولید انواع دستکش های ایمنی باکیفیت، راهنمای شما برای انتخاب یک گزینه امن و موثر برای نیازهایتان است.

دستکش وینیل نسبت به لاتکس و نیتریل کاربرد عمومی تری دارد و می توان آن را در مغازه های عادی هم تهیه کرد، دلیل فروشش در همه جا به مزیت هایی که دارد بر می گردد که منجر به محبوبیتش بین افراد مختلف شده است.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع دستکش های وینیل و نیتتریل و لاتکس این آمادگی را دارد تا محصولاتش را برای شما مشتریان عزیز به هر کجا اراده نمایید ارسال کند، برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان به خوبی راهنمایی تان نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *