ایران سکو

مقایسه دستکش کار مختلف در شرایط کاری سخت و خشن

مقدمه

دستکش ها لوازمی هستند که برای راحتی و ایمنی کارگران در شرایط کاری سخت به کار گرفته می شوند. استفاده از این لوازم تا اندازه ای اهمیت دارد که برای هر حرفه دشوار با توجه به نیازهای آن حرفه طراحی می شود تا بالاترین میزان بازدهی را داشته باشد.

شرایط کاری سخت همواره سلامت دست ها و دیگر اندام درگیر در کار را در معرض خطر قرار می دهد. در این شرایط اگر با لوازمی مثل دستکش ایمنی، محافظت از دستان خود را تضمین نکنید، نمی توانید عملکرد خوبی از خود برای انجام فعالیت ها نشان دهید.

معمولا در شرایط کاری سخت کارگر با خطراتی مواجه است که این خطرات فقط به وسیله ابزار ایمنی مناسب می توانند دفع شوند. تهیه کردن این ابزارها روش خود را دارد که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

برای تهیه کردن دستکش های مناسب برای شرایط کاری سخت معمولا بهتر است به فروشگاه هایی که لوازم مربوط به ایمنی کار را به فروش می رسانند مراجعه فرمایید. در این فروشگاه ها انواع و اقسام دستکش، لباس و تجهیزات ایمنی وجود دارد که کارگر می تواند با توجه به بودجه و حرفه خود دست به انتخابشان بزنند.

اگر اطلاعات کافی در مورد دستکش های ایمنی ندارید از فروشنده بپرسید تا شما را راهنمایی نماید. فروشندگان به علت این که برای مدت طولانی­ای این لوازم را فروخته اند با آنها کاملا آشنا بوده و می دانند کدام یک به کار و حرفه شما می آید.

فروشنده به خوبی می داند که کدام دستکش بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده و از کیفیت مناسبی برخوردار است تا آن را به شما معرفی نماید. کمک او موجب می شود تا بهترین نوع دستکش برای شرایط کاری سخت به دستتان برسد که از آن استفاده نمایید.

در متن بالا سعی کردیم ذهن شما را برای ادامه مقاله و مقایسه دستکش ها از لحاظ کارایی آماده کنیم. در ادامه به موضوع اصلی می پردازیم تا اطلاعات کافی در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد و بدانید که کدام دستکش برای شرایط کاری سخت مناسب تر است؟

منظور از شرایط کاری خشن و سخت چیست؟

منظور شرایطی می باشد که در آن عواملی مثل سرما، گرما، زبری و غیره در زمان فعالیت یک کارگر وجود دارد و اگر برای حفظ دستانش از لوازمی مثل دستکش های ایمنی استفاده نکند به طور قطع باید با آسیب هایی که به او خواهد رسید دست و پنجه نرم کند. از همین رو بهتر است که با خرید یک دستکش مناسب سلامت دستانش را بیش از گذشته تضمین نماید.

استفاده از دستکش در صنایع ساختمانی اصول و ضوابطی دارد که برای خواندن درباره آن میتوانید به مقاله ایران سکو مراجعه فرمایید.

مقایسه دستکش ها در شرایط کاری سخت:

محیط های کاری متفاوت لوازم و تجهیزات متفاوتی نیاز دارند تا کارگر از پس شرایط سختی که وجود دارد بربیاید و بتواند کارها را پیش ببرد. در ادامه بعضی از این شرایط را برای شما نام خواهیم برد.

دستکش های ضد حرارت:

یکی دیگر از نمونه های شرایط کاری سخت برای کارگر، کار کردن در شرایطی است که باید با لوازم داغ و مذاب دست و پنجه نرم کنند. معمولا شغل هایی مثل ذوب فلزات یا ریخته گری و جوشکاری از این دسته اند و نیاز به لوازم مراقبتی ویژه ای دارند.

معمولا در این کارها دستکش های بلند که بخش های زیادی از دست را پوشش می دهند مورد استفاده قرار می گیرند تا دستان دچار سوختگی نشوند. این دستکش ها ضد حرارتند و دچار آتش سوزی نمی شوند که همین کمک می کند کارها بدون مشکل پیش برود.

دستکش های ضد برودت:

کارهایی مثل سردخانه و یا کار کردن در شرایط کاری سخت کوهستانی نیاز به ابزار و وسایلی دارد تا کارگر بتواند دستانش را از مشکلاتی مثل خون مردگی و بی حسی بر اثر سرما حفظ نماید. در مشاغلی از این دست اگر ابزار مناسب وجود نداشته باشد کارها کند پیش خواهد رفت.

معمولا برای این که دست ها در محیط سرد مصون باشد دستکش هایی با لایه داخلی پشمی یا نخی با کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند گرمای دست ها را به خوبی هر چه تمام تر حفظ نماید و کارگر به خوبی بر روی کارش تمرکز لازم را داشته باشد.

دستکش های ضد مواد شیمیایی در شرایط کاری سخت:

بعضی از مشاغل مثل کار کردن در پتروشیمی ها و کارخانه های صنعتی و باطری سازی ها هستند که کارگر با شرایط کاری سختی مثل برخورد با مواد خطرناک شیمیایی و اسیدی مواجه است. این مواد به شدت برای دست مضر بوده و اگر به آن برسند پوستش را دچار آسیب های جبران ناپذیری می کند.

بعضی از این مواد تا اندازه ای خطرناکند که استشمام بوی آن نیز می تواند باعث مرگ شود، لمس کردنشان که قطعا بدتر خواهد بود و می تواند دست را کاملا از کار افتاده کند. معمولا دستکش هایی که در این مشاغل به کار می گیرند، غیر قابل نفوذ بوده و اجازه نمی دهد اسید واردش شود. زمانی که اسید نفوذ نکند کارگر با خیال راحت می تواند به فعالیت ادامه دهد و کارها را با نهایت دقت پیش ببرد.

برای خرید دستکش کار عمده و دریافت اطلاعات بیشتر با ایران سکو در تماس باشید.

دستکش های ضد ضربه و ارتعاش:

بعضی از شرایط کاری سخت هستند که کارگر مجبور است برای محافظت از دستانش دستکش هایی را به کار بگیرد که توانایی دفع ضربه و ارتعاش های ناشی از ابزار و لوازم کاری را داشته باشند. ابزارهایی مثل دریل و مته های بزرگ از این گونه اند و اگر کارگر در زمان کار از دستکش مناسب استفاده نکند مفاصل دچار ضربه خوردگی شده و به مرور زمان عوارض ناشی از آن پدیدار می شود.

دستکش های مخصوص مواد آلوده:

در بعضی از محیط ها مثل بیمارستان ها به علت آلودگی، شرایط کاری سختی حاکم است و اگر افراد شاغل در این مکان ها دستان خود را به وسیله دستکش های یکبار مصرف مورد محافظت قرار ندهند ممکن است دچار بیماری های پوستی و غیره شوند و سلامت جسمی آنها به خطر بیفتد. از همین رو ضرورت دارد که افراد شاغل در این مکان ها دستکش مناسب به دست کنند تا از بیماری ها تا حدی مصون بمانند.

دستکش های مخصوص کارگری:

کارگران همیشه در شرایط کاری سخت مجبورند فعالیت نمایند و اگر دستانشان را از زبری ها حفظ ننمایند به طور قطع قادر به ادامه این شغل پر از مرارت و مشقت نخواهند بود. دستکش های کارگری معمولا سبک بوده و دستان را به صورت همه جانبه مورد محافظت قرار می دهند تا کارگران در زمان انجام فعالیت های خود به سختی نیفتند.

دستکش های مخصوص کشاورزی:

کشاورزی و باغبانی کار دشواری است و شرایط کاری سخت مخصوص به خود را دارد. در این حرفه کشاورزان مجبورند به بوته ها و گیاهانی دست بزنند که گاها باعث آسیب و خراشیدگی روی دست می شود. دستکش های مخصوص کشاورزی باید علاوه بر وزن کم از مقاومت مناسبی نیز برخوردار باشند تا در زمان کار برای کارگر مزاحمت ایجاد نکند و کارها با سرعت تمام پیش برود.

در انتها

همان طور که در مقاله بالا خواندید مشاغل نختلف اصولا داری مشکلا و سختی های خاصی هستند و اگر کارگر دستکش مناسب را برای شرایط کاری سخت خود تهیه ننماید به طور حتم نمی تواند کارها را به نحو احسن انجام دهد و موجب رضایت صاحب کارش گردد.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع دستکش های ایمنی مناسب برای شرایط کاری سخت این آمادگی را دارد تا محصولاتش را در اختیار شما کارگران عزیز قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *