ایران سکو

قیمت دستکش کار بر چه اساس تعیین می شود؟

مقدمه

تمامی اجناسی که در بازار هستند بر اساس معیارهایی قیمت گذاری شده و برای فروش به مشتریان نمایش داده می شوند. این معیارها هستند که مشخص می کنند یک جنس چه قیمتی را بر روی خود یدک بکشد و نگاه مشتریان را متوجه خود کند. برای تعیین کردن قیمت دستکش کار هم معیارهایی وجود دارد. این معیارها تا حدی مربوط به کیفیت جنس و تاحدی هم مربوط به جو روانی بازار تجارت است.

معیارهایی که به جنس برمی گردد واضح است. مشخصا هر چه جنس نخی که برای تولید دستکش کار استفاده مش شود بهتر باشد قطعا قیمت بیشتری بر روی اتیکت محصول تولید شده می خورد و این از بدیهیاتی است که هر کس انتظارش را دارد. در واقع قیمت دستکش کار را بازار و کیفیتش تعیین می کند. برای همین باید قیمت دستکش را با این دو عامل که تحت عنوان عوامل درونی و بیرونی هم می توان از آنها یاد کرد به دست آورد. در ادامه مقاله به این عوامل می پردازیم تا شما بیشتر آگاه شوید.

دستکش کار چیست؟

نوعی پوشش برای دست های کارگران است تا در زمان انجام فعالیت های شغلی از دست هایشان به نحو احسن محافظت نمایند و آنها را مصون نگه دارند. قیمت دستکش کار را معمولا عواملی تعیین می کند که در ادامه مقاله قرار است به آنها بپردازیم تا برای شما عزیزان معیارهای قیمت گذاری اش مشخص شود.

دستکش کار

آیا زیادی قیمت دستکش کار ضامن کیفیت است؟

در بیشتر موارد قیمت نشان دهنده کیفیت است ولی یک قانون کلی نیست که کیفیت را تضمین کند. ممکن است برندی پیدا شود که محصول ارزان تر آن کیفیت بالاتری نسبت به محصول گران ترش داشته باشد. ولی در کل بسیاری از افراد قیمت بالا را یکی از دلایل کیفیت بالای محصول می پندارند. استفاده از مواد با کیفیت در تولید دستکش، خواه ناخواه بر روی هزینه و قیمت دستکش تاثیر خواهد گذاشت.

دلایل موثر بر قیمت دستکش کار

قیمت یک جنس بر اثر عواملی تعیین می شود. این عوامل هستند که تعیین می کنند که یک جنس چه قیمتی بر روی اتیکتش درج شود. در این نوع قیمت گذاری ما عوامل موثر روی قیمت محصول را به دو دسته عوامل بیرونی و عوامل درونی دسته بندی کرده و برای شما مخاطب عزیز مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم.

عوامل درونی

عواملی هستند که آنها را باید در خود محصول جستجو کرد تا پی برد چرا چنین قیمتی بر روی جنس درج شده است.

میزان کیفیت محصول

اولین عاملی که قیمت دستکش کار را تعیین می کند کیفیت خود محصول است. هر چه کیفیت بالاتر باشد قیمتی که بر روی آن درج می شود معمولا بالاتر است. البته کیفیت یک محصول بستگی به عواملی دارد تا بتواند بر روی قیمت اثر گذار باشد.

مثلا کیفیت جنس هر چه بیشتر باشد اثر گذار است، برای کیفیت انواع دستکش کار معمولا معیارهای متفاوتی را می سنجند. دستکش آتش نشانی را نمی توان با دستکش بنایی از لحاظ کیفی با یک معیار بررسی کرد چون کارایی شان متفاوت است.

دستکش کار

برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد قیمت و مدل های بیشتر دستکش کار به صفحه فروشگاه ما مراجعه نمایید

الیاف به کار برده شده برای دوختن

دستکش ها بنا بر نوع استفاده ای که قرار است از آنها بشود از الیاف مختلفی بافته می شوند. الیاف قیمت های متفاوتی دارند و بر روی قیمت دستکش کار تاثیر گذار هستند. بنا بر تجربه به دست آمده هر چه کیفیت الیاف بالاتر باشد قیمت آن محصول نیز بالاتر در مارکت تعیین می شود.

تکنولوژی تهیه کردن آن

برای تهیه و ساخت دستکش ها شیوه های متفاوتی به کار می رود که همین روش ها بر روی قیمت دستکش کار تاثیر می گذارد. هر چه تکنولوژی به کار رفته در دوخت دستکش جدیدتر و پیچیده تر باشد قیمت نهایی آن افزایش پیدا می کند.

قابلیت های ویژه

بعضی اجناس معمولا با ویژگی های خاصی تولید می شوند. همین ویژگی ها بر روی قیمت دستکش کار تاثیر می گذارد. ممکن است یک دستکش ضد آب باشد و دیگری نباشد. همین ضد آب بودن ویژگی به حساب می آید و بر قیمت نهایی محصول اثر می گذارد. ویژگی های زیادی می توان متصور شد ولی هدف از پیش کشیدن بحث ویژگی این است که شما خواننده عزیز متوجه شوید کوچک ترین متغیر می تواند در قیمت یک جنس دخالت کند. همین جزئیات هسستند که قیمت را تعیین می کنند.

چرم بودن یا نبودن

یکی از موادی که در ساخت انواع دستکش به کار گرفته می شود چرم است و بر روی قیمت دستکش کار تاثیر شگرفی می گذارد. باید بدانید که دو نوع چرم طبیعی و مصنوعی در بازار موجود است که استفاده هر کدام از آنها تاثیر متفاوتی بر روی قیمت خواهد گذاشت.

چرم طبیعی از پوست حیوانات به دست می آید و قیمت گرانی دارد. اگر در جنسی از آن استفاده شود بهای گرانی خواهد داشت. چرم مصنوعی به وسیله دانشمندان در آزمایشگاه تولید می شود و از لحاظ قیمت خیلی ارزان تر است و استفاده از آن به صرفه تر است.

دستکش کار

معرفی و بررسی بهترین دستکش کار 

عوامل بیرونی

عواملی هستند که ربطی به خود جنس نداشته و معیارهایی هستند که از بیرون بر روی تعیین قیمت دستکش کار اثر می گذارند.

وضعیت اقتصادی بازار

یکی از عوامل موثر بر قیمت دستکش کار وضعیت بازار تجارت است. کشور ما دارای تورم است و این نکته تاثیر زیادی بر روی تعیین قیمت می گذارد. معمولا در سال هایی که شیب تورم کمتر باشد قیمت زیاد افزایش پیدا نمی کند.

در کشور ما در سال هایی که تورم سبک تر هم بود شرکت ها بیست درصد افزایش قیمت را سالانه بر روی اجناس خود اعمال می کردند. در چند سال اخیر که تورم وحشتناک است قیمت اجناس از این هفته تا آن هفته فرق دارد و قیمت ها روزانه بر روی اجناس اعمال می شود.

توجه به نرخ رقبا

عامل دیگر که بر روی تعیین قیمت دستکش کار موثر است رقبا هستند. تمامی شرکت ها مجبورند به نحوی قیمت گذاری کنند که اصطلاحا بازار از دستشان خارج نشود. یعنی این که رقبا سهم بیشتری از بازار به دست نیاورده و محصولات آنها بدون خریدار نماند.

در گذشته کار راحت تر بود ولی امروزه به واسطه بودن اینترنت، خریداران از قیمت رقبا هم باخبر هستند و اگر قیمت تعیین شده یک برند تناسبی با کیفیت محصولش نداشته باشد مشتریان اصطلاحا به سمت رقیب غش کرده و اجناسش را خریداری می کنند.

میزان تقاضای بازار

یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت دستکش کار موثر است بحث تقاضا است. طبق قانون اقتصاد هر چه تقاضای جنسی افزایش پیدا کند بسته به تعدادی که در بازار وجود دارد واکنش نشان می دهد. اگر تقاضا بیشتر از جنس باشد قیمت بالا می رود.

ولی اگر تقاضا کمتر از جنس داخل بازار باشد جنس با کاهش قیمت مواجه می شود چون مشتریان زیادی به دنبالش نیستند. دستکش کار بسته به نوع و استفاده اش میزان مشتری متفاوتی دارد. در واقع همین تعداد تقاضا اثرش را بر روی قیمت نهایی می گذارد.

دلال ها

یک معیار دیگر که بر روی قیمت دستکش کار اثر می گذارد دلال است. دلیل بالا رفتن بیش از حد اجناس در بازار عمدتا دلال است. اینها اجناس را از جایی خریده به جای دیگر می فروشند. همین دست به دست کردن اینها سبب افزایش قیمت ها می شود.

البته لازم به ذکر است که دلال تنها در بازارهایی که دولت نظارت درست  اعمال نکند می تواند تعیین کننده باشد. بازار ایران عموما به این صورت است که همین افراد سودجو بر روی قیمت کوچک ترین کالاها هم اثر می گذارند. باعث افزایش بیش از اندازه قیمت ها می شوند تا مصرف کننده نهایی اجناس را گران خریداری کند.

هزینه حمل و نقل

یکی دیگر از عواملی که در قیمت دستکش کار تعیین کننده است هزینه حمل و نقل می باشد. برای این که یک کالا به مقصد برسد یک بار و شاید چندین بار ممکن است نیاز شود توسط ناوگان حمل و نقل جابجا گردد. همین جابجایی ها باعث افزایش قیمت می گردد. البته در سالیان اخیر با به وجود آمدن تجارت الکترونیک شرکت ها مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده اند که همین باعث شده است اجناس چندین بار جابجا نشود و بر میزان هزینه ها بیش از اندازه افزوده نگردد.

میزان اعتبار برند در بازار

یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت دستکش کار اثر می گذارد اعتبار برند تولید کننده آن است. هر چه برند شناخته تر شده باشد قیمتش در بازار بیشتر است چون مشتری بیشتری برایش وجود دارد. هر چه برند گمنام تر باشد قیمتش کم تر بوده چون مشتری کم تری از خریدش استقبال می کند.

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و خواندید قیمت دستکش کار را عوامل درونی مثل کیفیت و عوامل بیرونی مثل بازار و تورم و دلال تعیین می کنند. البته خود تولید کننده هم در تعیین قیمت تاثیر دارد ولی بیشترین میزان تاثیر را همان عوامل می گذارند تا تولید کننده در مورد قیمتی که مد نظرش است به تصمیم گیری نهایی برسد و آن را بر روی اتیکت دستکش درج نماید.

در ادامه لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو قیمت دستکش کار را به صورت مناسب تعیین کرده و به بازار ارسال می نماید. برای به دست آوردن اطلاعات کامل در زمینه قیمت و کیفیت با واحد ارتباط عمومی شرکت ما تماس بگیرید تا همکارانمان راهنمای شما عزیزان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *