ایران سکو

ویژگی های دستکش نیتریل و موارد مصرف آن

مقدمه

دستکش هایی که به صورت یک بار مصرف در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند را عمدتا می توان به سه دسته دستکش نیتیرل، وینیل و لاتکس دسته بندی کرد که هر کدام از آنها ویژگی های مخصوص به خود را دارند و در جای مناسب خود معمولا به کار گرفته می شوند.

در این مقاله موضوع بحث ما دستکش نیتریل می باشد که یکی از انواع دستکش یکبار مصرف محسوب می شود و با توجه به ویژگی هایی که دارد در بسیاری از صنایع جهت پیش برد بهتر کارها مورد استفاده است.

صنایع همیشه به دنبال استفاده از جنسی هستند که جدا از مقاومت کافی از نظر اقتصادی هم مقرون بصرفه باشد. دستکش نیتریل دقیقا این دو ویژگی مد نظر اکثر صنایع را همراه با ویژگی های دیگر دارد و همین ها موجب مناسب بودنش می شود.

در ادامه برای این که با دستکش نیتریل بیشتر آشنایی پپیدا کنید به ویژگی های مهمش می پردازیم و موارد مصرف آن در صنایع مهم را نام برده و تا جایی که در حوصله متن بگنجد به توضیح آن می پردازیم.

 

دستکش نیتریل چیست؟

نوعی دستکش می باشد که از مواد نیتریل صعتی تولید و ساخته شده است. نیتریل یک ماده مصنوعی می باشد که از لاتکس طبیعی تولید می‌ شود و خواص بسیار مشابهی تقریبا به لاتکس دارد. با این حال، دستکش های نیتریل برخلاف دستکش لاتکس، حساسیتی را در افراد ایجاد نمی ‌کند.

همچنین دستکش نیتریل به دلیل ویژگی‌ های خاص خود، در بسیاری از صنایع و بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این دستکش‌ ها در برابر مواد شیمیایی، روغن، گریس و سایر مواد آلوده بسیار مقاوم هستند، همچنین ضد آب بوده و می‌ توانند در محیط‌ های مرطوب مورد استفاده قرار بگیرند.

ضمنا دستکش نیتریل به دلیل قدرت فیزیکی بالا، انعطاف پذیری مناسب و قابلیت استفاده در دماهای مختلف برای کارهای پزشکی، دندانپزشکی، صنعتی، آشپزخانه، آرایشی و بهداشتی، آزمایشگاهی و غیره بسیار مناسب هستند. همچنین به دلیل قدرت حفاظتی بالا در برابر عفونت و آلودگی می توان از آنها در بخش‌ های بهداشتی و خدماتی نیز بهره مند شد.

 

ویژگی های دستکش نیتریل:

این دستکش ها ویژگی هایی دارند که موجب شده است تا برای استفاده در صنایع مختلف بسیار مناسب باشندکه بعضی از مهم ترین های آنها عبارتند از:

مقاومت بالایی در برابر سوراخ شدن دارد:

شاید بزرگ ترین ویژگی ای که برای دستکش نیتریل بتوان یاد کرد مقاومت فیزیکی بالای آن می باشد، این دستکش به خاطر تولید شدن با مواد لاتکس طبیعی این خصیصه را در خود دارد و در زمان کار می تواند از بروز بسیاری از اتفاقات برای دست جلوگیری کند تا کارگران با سرعت بهتر به فعالیت های خود ادامه دهند.

 

مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی دارد:

دیگر ویژگی ای که موجب شده است تا دستکش نیتریل بسیار مورد توجه در صنایع قرار بگیرد به خاصیت نفوذ ناپذیری اش در برابر مواد شیمیایی بر می گردد، این مقاومت موجب می شود تا اعتماد به نفس کارگران در برخورد با این عوامل افزایش پیدا کند و با دقت به انجام امور مربوط به کار خود بپردازند.

ویژگی های دستکش نیتریل و موارد مصرف آن

ضد آلرژی بوده و برای افراد حساس به لاتکس مناسب است:

یک ویژگی بسیار بزرگ دستکش نیتریل خاصیت ضد آلرژی اش می باشد که موجب شده است تا کارگران بتوانند بدون این که دستانشان اذیت شود به مدت بسیار طولانی تر به فعالیت های مربوط به شغل خود بپردازند و نهایت دقت را داشته باشند.

 

زمان کار به خوبی دست را پوشش می دهد و به آن می چسبد:

یک مزیت بزرگ دستکش نیتریل این است که که به دلیل خاصیت کشسانی بالایش قدرت چسبندگی بالایی دارد و همین موجب می شود تا در زمان کار به خوبی تمام زوایای دست را پوشش دهد تا هیچ ماده خطرناکی نتواند به آن برسد و سلامتش را به خطر بیندازد.

 

به راحتی قابل پوشیدن و خارج کردن است:

در محیط های صنعتی ابزار و لوازم باید به گونه ای باشند که به راحتی قابل پوشیدن و در آوردن باشند تا کارگر وقتش تلف نشود و بتواند به امور مربوط به خود رسیدگی نماید، دستکش نیتریل با داشتن این ویژگی در حقیقت مورد مناسبی برای صنایع می باشد. از همین رو استفاده از آن را به شما کارگران عزیز توصیه می نماییم.

 

در سایزهای مختلف تولید می شود و در دسترس است:

یک ویژگی بزرگ و مناسب دستکش نیتریل این است که در سایزهای مختلف تولید می شود تا همه افراد با توجه به سایز دستشان بتوانند از آن بهره مند شوند و با خیال راحت به امور مربوط به خود رسیدگی کنند. اگر به صورت اینترنتی قصد خرید این دستکش را دارید بهتر است که سایز دست خود را با جدولی که معمولا فروشگاه ها قرار می دهند تطبیق دهید تا دقیقا بدانید که کدام شماره مناسب دستان شما می باشد.

 

استاندارد بالایی دارد و مناسب برای فعالیت های صنعتی است:

فعالیت های صنعتی معمولا ابزار و وسایلی را می طلبد که از استاندارد بسیار بالایی برخوردار باشند و بتوانند سلامت دست کارگران را به خوبی تضمین نمایند که دستکش نیتریل با داشتن استانداردهای لازم در حقیقت کاملا برای استفاده در صنایع مناسب می باشد.

ویژگی های دستکش نیتریل و موارد مصرف آن

موارد مصرف دستکش نیتریل:

این دستکش در بسیاری از صنایع مورد استفاده دارد که برای آشنایی شما خواننده عزیز فقط به آنها اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • پزشکی: استفاده در بخش های عملیاتی، اورژانس، آزمایشگاهی و دیگر بخش های پزشکی
  • دندانپزشکی: استفاده در ایمپلنت ها، جراحی دهان و دندان، و مراقبت های دندانپزشکی
  • صنعتی: استفاده در صنایع شیمیایی، نفت و گاز، خودروسازی، الکترونیک و صنایع دیگر
  • آشپزخانه: استفاده در صنایع غذایی، رستوران ها و هتل ها برای حفظ بهداشت و جلوگیری از آلودگی
  • آرایشی و بهداشتی: استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی برای محافظت از پوست و جلوگیری از آلرژی و عفونت
  • آزمایشگاهی: استفاده در آزمایشگاه ها برای محافظت در برابر مواد شیمیایی و آلودگی
  • تمیزکاری: استفاده در خدمات بهداشتی برای جلوگیری از آلودگی و انتقال عفونت
  • کشاورزی: استفاده در صنایع کشاورزی برای محافظت از دست کشاورزان در برابر مواد شیمیایی و آلودگی
  • وسایل حمل و نقل: استفاده در صنایع حمل و نقل برای محافظت از رانندگان و کارکنان در برابر آلودگی و عفونت
  • خدمات بهداشتی: استفاده در خدمات بهداشتی عمومی مانند بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، و مراکز مراقبت از سالمندان

 

در انتها

به طور خلاصه، دستکش نیتریل با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به عنوان یک ابزار حیاتی در صنایع گوناگون به کار می‌رود. مقاومت بالا در برابر سوراخ شدن، مقاومت به مواد شیمیایی، ضدآلرژی بودن، و پوشش کامل دست از ویژگی‌های اصلی این دستکش است. از پزشکی و دندانپزشکی تا صنایع صنعتی، آشپزخانه، آرایشی و بهداشتی، آزمایشگاهی، تمیزکاری، کشاورزی و حتی حوزه حمل و نقل، دستکش نیتریل به عنوان یک جزء ضروری برای حفاظت از دستان در مقابل خطرات مختلف شناخته شده و بسیاری از صنایع از آن بهره مند می‌شوند.

شرکت ایران سکو با تجربه و تخصص خود، این دستکش‌های نیتریل را با کیفیت بالا و استانداردهای لازم تولید کرده و در خدمت مشتریان خود قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *