ایران سکو

کاربرد دستکش صنعتی در مشاغل

مقدمه

محیط های شغلی صنعتی پر از خطراتی است که هر کدام از آنها می توانند باعث قطعی یا ناقصی دست کارگرانی شوند در صورتی که از ابزار ایمنی مناسب مثل دستکش صنعتی برای محافظت از خود در زمان انجام فعالیت استفاده نکنند.

دستکش صنعتی در خطوط تولید با توجه به مشاغلی که کارگر در آنها فعالیت می کند تولید می شود، این دستکش ها معمولا با توجه به کیفیتی که دارند توانایی مقابله با ضربات فیزیکی و حرارت شدید را در محیط های صنعتی دارا می باشند.

برای خرید دستکش صنعتی بهتر است کارگران با دستکش مناسب با شغل خود آشنایی داشته باشند و سپس اقدام به خریداری اش از بازار نمایند. هر شغل صنعتی شرایط مخصوص به خود را دارد که نیاز است کارگر دستکش مناسب با آن را تهیه نماید.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا مشاغلی که جهت ایمنی دستان کارگران از خطرات موجود در محل کار از دستکش صنعتی استفاده می نمایند را برای شما خواننده عزیز نام برده و مختصری جهت آشنایی تان توضیحاتی ارائه نماییم.

 

دستکش صنعتی چیست؟

نوعی دستکش است که با توجه به هر صنعت برای جلوگیری از آسیب دیدن کارگران توسط شرکت ها تولید می شود، این دستکش ها کمک می کنند تا کارگران با خیال راحت مشغول به انجام وظایف محوله به خود در محیط های صنعتی شوند بدون این که نگرانی ای بابت آسیب دیدن داشته باشند.

معمولا جنس قسمت رویی دستکش صنعتی را از موادی درست می کنند که توانایی جلوگیری از ضربات فیزیکی، مواد شیمیایی و دیگر اتفاقات مرسوم در محیط کار را داشته باشد و بتواند از دست کارگران محافظت نماید، جنس داخلی این دستکش ها دارای خاصیت جذب عرق بوده و به راحتی بیشتر دست ها در زمان انجام فعالیت ها کمک می کند تا کارگر فقط تمرکزش بر روی کارهایش باشد.

 

مزایای استفاده از دستکش صنعتی:

استفاده از دستکش های صنعتی به طور کل مزیت های زیادی دارد اما به دلیلی کوتاه بودن این مقاله فقط به نام بردن بعضی از مهم ترین های آنها اکتفا می کنیم تا شما خواننده عزیز و گرامی یک آشنایی نسبی و کلی نسبت به آنها پیدا کنید:

  • به کارگر در زمان کار حس اعتماد به نفس می دهد.
  • جلوی آسیب دیدگی های شدید به کارگر را می گیرد.
  • میزان تمرکز کارگران بر روی کارها را بالا می برد.
  • استفاده از دستکش صنعتی موجب بالا رفتن سرعت انجام کارها می شود.
  • موجب راحتی بیشتر دست ها در زمان انجام کار می شود.
کاربرد دستکش صنعتی در مشاغل

جهت خرید دستکش کار عمده برای صنایع مختلف حتما به این صفحه سر بزنید.

مشاغل استفاده کننده از دستکش صنعتی:

مشاغل صنعتی بسیار متعدد هستند و فرصت و امکانش نیست تا تمامی آنهایی را که از دستکش های صنعتی در محیط شغلی خود استفاده می نمایند معرفی کنیم. اما با توجه به فرصت محدودی که داریم تعدادی از آنها را برای شما معرفی نماییم تا به طور مختصر با آنها آشنا شوید.

1- جوشکاری: یکی از مشاغلی است که کارگر در هنگام کار احتمال سوختن دستانش وجود دارد و استفاده از دستکش صنعتی متناسب با این شغل که توانایی مقاومت در برابر حرارت را دارد می تواند کمک کند تا در برابر خطر پلیسه ها و مواد مذاب بدون نگرانی به کارهایش برسد.

دستکش جوشکاری لایه داخلی راحتی دارد و جوشکار می تواند به مدت طولانی آنها را در زمان کار به دست کند، لایه بیرونی و رویی این دستکش از موادی درست می شود که کاملا در برابر حرارت مقاومت داشته و می تواند موجب بالا رفتن سرعت کارها شود و سلامت دست کارگر را تضمین نماید.

2- برشکاری سنگ: از دیگر مشاغلی که استفاده از دستکش صنعتی در آن بسیار مرسوم می باشد کارگاه ها و کارخانه های برش سنگ های ساختمانی می باشد، در این مکان ها کارگران با دستگاه هایی سر و کار دارند که به شدت برنده هستند و امکان به وجود آمدن هر اتفاقی وجود دارد.

کارگران در این شغل معمولا برای این که ایمن تر اقدام به برش سنگ ها نمایند دستکش به دست می کنند تا در زمان جابجایی ابزار و لوازم، دستشان خراشیده نشود و همچنین در صورتی که دست ناگهان به تیغه های برنده برخورد کرد دستکش بتواند جلوی قطع شدن یا آسیب به دست را بگیرد.

3- نجاری: یکی از مشاغلی است که در آن احتمال قطع شدن انگشتان زیاد وجود دارد و به کرّات این اتفاق برای کسانی که از دستکش صنعتی برای حفاظت از خود در این شغل استفاده نکرده اند به وجود آمده و مجبور شدند تا آخر عمر با عواقبش روبرو شوند.

تیغه های دستگاه برش چوب به شدت تیز هستند و کوچک ترین برخورد دست و انگشت می تواند منجر به قطع شدن آنها شود، معمولا در این مکان ها استفاده از ابزار ایمنی مثل دستکش از نان شب هم واجب تر است و در صورتی که به آنها توجه نشود امکان دارد اتفاقات جبران ناپذیری رخ بدهد.

4- آتش نشانی: یکی از مشاغلی است که معمولا از دستکش صنعتی برای محافظت در برابر حرارت استفاده می شود، آتش نشانان به طور دائم در مجاورت آتش قرار دارند و نیاز است از ابزارها و لباس هایی استفاده کنند که در برابر آنها مقاوم باشد.

دستکش های آتش نشانی معمولا به صورتی طراحی می شوند که توان و مقاومت زیادی در برابر دماهای بالا داشته باشند، در این شغل اگر دستکش مناسب استفاده نشود به طور قطع اعضای بدن آتش نشان در معرض خطر قرار می گیرد و نمی تواند اقدام به عملیات دفع حریق نماید.

5- آزمایشگاه شیمیایی: کار در مشاغلی مثل پتروشیمی و صنعت نفت و آزمایشگاه های شیمی به علت وجود مواد شیمیایی خطرناک همیشه با اتفاقاتی همراه است. در این شغل ها معمولا از دستکش صنعتی ای استفاده می کنند که در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم و غیر قابل نفوذ است.

این دستکش ها معمولا هیچ گونه منفذی بر روی خود ندارند و به راحتی در برابر موادی که در این مکان ها وجود دارد مقاومت می کنند تا به دست کارگران و پرسنل حاظر نرسند و آنها را دچار سوختگی های درجه یک و دو ننمایند تا از کار بی کار نشوند.

7- برق کاری: کار کردن در نیروگاه ها و شغل هایی که با لوازم الکتریکی سر و کار دارند به شدت خطرناک است و معمولا افراد شاغل در این حرفه ها از دستکش صنعتی ای استفاده می کنند که سطح بیرونی آنها عایق بوده و جریانات الکتریکی را از خود به هیچ عنوان عبور نمی دهد.

زمانی که کارگران اقدام به پوشیدن این دستکش ها می کنند در صورتی که به طور ناگهانی دستشان به سیم ها یا لوازمی بخورد که برق در آنها جریان دارد خیالشان راحت است که هیچ مشکلی برای آنها به وجود نمی آید تا بدون نگرانی و با دقت تمام مشغول وظایف محول شده به خود باشند و به خوبی انجامشان دهند.

کاربرد دستکش صنعتی در مشاغل

در انتها

استفاده از دستکش صنعتی در محیط‌های صنعتی به عنوان یک ابزار ایمنی حیاتی است که می‌تواند از آسیب دیدن دست کارگران در مواجهه با خطرات مختلف جلوگیری نماید. این دستکش‌ها با کیفیت مناسب و متناسب با نوع شغل و محیط کار تولید می‌شوند و به کارگران اعتماد به نفس بیشتری در انجام وظایف خود می‌دهند. از مزایای استفاده از دستکش صنعتی می‌توان به جلوگیری از آسیب دیدگی شدید، افزایش تمرکز کارگران، و افزایش سرعت انجام کارها اشاره کرد. با توجه به اهمیت این ابزار ایمنی در حفاظت از دستان افراد در مقابل مخاطرات مختلف، انتخاب و استفاده صحیح از دستکش صنعتی توسط کارگران و کارفرمایان امری اساسی و ضروری است.

همان طور که در مقاله بالا دیدید دستکش صنعتی در شغل های مختلف توسط کارگران مورد استفاده قرار می گیرد این دستکش های ایمنی توانایی مقابله با ضربات فیزیکی، شیمیایی و غیره را دارند و از دست های کارگران در برابر آنها به نحو احسن محافظت می نمایند.

در پایان شایان ذکر است که شرکت ایران سکو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع دستکش صنعتی این آمادگی را دارد تا آنها را برای شما مشتریان عزیز به هر کجا اراده نمایید ارسال کند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *