ایران سکو

برای تولید دستکش ایمنی چه مراحلی باید طی شود؟

مقدمه

به طور کلی تولید از جمله کارهایی است که باید بسترش توسط افراد آگاه مهیا شود تا بتواند به بهترین صورت ممکن به سود برسد. تولید دستکش ایمنی نیز در سالهای اخیر مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته است. دلیل این توجه نیز می تواند رویکرد متفاوت کارگران و صاحبان کار نسبت به مسائل ایمنی در حین کار باشد. در سالهای اخیر صاحبان کار توجه بیشتری به ایمنی کارگران خود می کنند چون می دانند وقتی کارگران احساس ایمنی بیشتری داشته باشند، بازده کاری بالاتری دارند.

دستکش های ایمنی انواعی دارند و قطعا برای یک کارگاه تولیدی بهتر است تمرکزش را بر روی تولید یک نوع محصول بگذارد یا تنها چند نوع دستکشی را تولید کنندکه از لحاظ ساختار به هم نزدیک هستند. تمرکز بر روی چند محصول مشکل است و ممکن است کارگاه نتواند کیفیت مناسب برای محصول را ارائه کند. اگر کارگاه تولید دستکش ایمنی فقط متمرکز بر روی یک نوع محصول یا گروه محصولی باشد تمرکز پرسنل و مدیران بیشتر است و به کیفت بالا دست می یابند و می توانند در بازار حرفی برای گفتن داشته باشند. مشتریان به اولین نکته ای که در مورد دستکش توجه می کنند یقینا کیفیت است.

هر تولید کننده ای که بتواند محصول باکیفیت تری ارائه کند، اعتبار بیشتری در بازار کسب می کند و در واقع برند خود را قوی تر خواهد ساخت.  هیچ تبلیغی بهتر و ارزان تر از ارائه دادن کیفیت به مشتریان نیست. وقتی مشتری ببیند کیفیت مناسب است به سراغ محصولات دیگر نمی روند. حتما شنیده اید که می گویند مشتری، مشتری می آورد. ارائه دادن کیفیت در تولید دستکش ایمنی به این نقطه می رسد خود مشتریان از محصولی که رضایت دارند پیش دوستان و آشنایان تعریف می کنند. این گونه می شود که مشتری با خود مشتری به همراه می آورد.

امروزه کیفیت تولید دستکش ایمنی به علت لوازم پیشرفته ای که در کارگاه ها استفاده می شود نسبت به گذشته تضمین بیشتری دارد. ولی باید این نکته را مد نظر قرار داد که همه چیز دستگاه پیشرفته نیست. بخش اعظمی از کارها توسط نیروهای کار خبره انجام می شود.

بنابراین سوای از دستگاه های پیشرفته مدیران یک شرکت تولید دستکش ایمنی باید توجه داشته باشند که از کارگران خبره در خطوط تولید خود استفاده کنند. دلیلش این است که کارگران حرفه ای می دانند در هر زمان و در هر موقعیتی چه کاری انجام دهند تا راندمان کار بالا برود.

امروزه تولید دستکش ایمنی توسط شرکت های زیادی انجام می شود. بنابراین هر شرکتی قبل از این که شروع به فعالیت کند کاملا آگاه است که برای به دست آوردن سهمی از بازار باید با کلی شرکت دیگر به رقابت بپردازد. دانستن همین نکته باعث می شود تا مدیران، یک کارگاه مدرن و کارگران حرفه ای را برای شروع فعالیت خود مهیا کنند.

 

دستکش ایمنی توسط چه کسانی تولید می شود؟

تولید دستکش ایمنی کار حساسی است و توسط کارگرانی که در این زمینه آموزش های لازم را دیده اند در کارگاه های مخصوص این کار به کمک دستگاه های پیشرفته تولید می شود. این دستگاه ها باعث می شوند کیفیت تولید دستکش ها بالا برود و رضایت مشتریان بیش از پیش جلب گردد.

اگر که دوست دارید درمورد خرید دستکش کار عمده بیشتر بدونید، حتما روی لینک بزنید.

دستکش کار

پیش نیاز راه اندازی خط تولید دستکش ایمنی

برای تولید هر جنسی از دستکش تا غیره باید مراحلی طی شود تا محصول نهایی حاضر و آماده شود و به بازار مصرف عرضه گردد. مراحل تولید معمولا همراه با نظارت سر کارگران و مدیران است. اگر نظارت نباشد ممکن است آنگونه که بایست و شایست کارگران در امر تولید دستکش ایمنی دقت نکنند و کیفیت محصولات پایین بیاید. در ادامه قصد داریم مراحلی را که به تولید دستکش ختم می شود را برای شما خواننده عزیز و گرامی نام برده و مختصر توضیح دهیم.

 

  • پیدا کردن سرمایه گذار

اولین مساله برای شروع تولید دستکش ایمنی کار جذب سرمایه گذار است. تا سرمایه گذار نباشد نمی توان یک کار حجیم و بزرگ مثل تولیدی را شروع کرد. معمولا یک نفر که بسیار رغبت به کارآفرینی دارد در این گونه مسائل پیش قدم می شود. به سراغ افرادی که از لحاظ مالی قدرت شروع چنین کاری دارند می رود و برنامه اقتصادی خود را برای آنها توجیه می کند. اگر برنامه اقتصادی اش برای آنها جذابیت داشته باشد با او همراه می شوند و کار تولید دستکش کلید می خورد.

 

  • تصمیم گیری درباره تولید دستکش ایمنی

بعد از این که سرمایه گذار پیدا شد نوبت به این می رسد که نشستی با تیم مشاوران اقتصادی برگزار شود و در مورد تولید دستکش ایمنی که قرار است برایش اقدام شود تصمیم گیری شود. دلیلش این است که دستکش ایمنی انواع زیادی دارد و باید مشخص باشد بر روی کدام نوع قرار است کار شود. زمانی که مشخص شود بر روی چه نوع دستکش ایمنی قرار است کار شود می توان به سراغ دستگاه های مناسب رفت و آنها را تهیه کرد تا کمکی برای کارگران باشند. دستکش های متفاوت تکنولوژی های متفاوتی را برای تولید نیاز دارند و باید به این نکته توجه کرد.

 

  • تهیه دستگاه ها و مواد اولیه مناسب برای تولید دستکش

بعد از این که تصمیم گیری های لازم در مورد نوع دستکش گرفته شد باید به سراغ تهیه دستگاه ها و مواد اولیه برای تولید دستکش ایمنی رفت. این بخش از کار به عهده رابط تجاری شرکت است تا با بخش های لازم تماس بگیرد و آنها را تهیه کند. معمولا مسئول مورد نظر شرکت هایی که دستگاه و ماده اولیه را با قیمت مناسب در اختیار می گذارند پیدا می کند و لیستی از آنها را در اختیار بخش پشتیبانی شرکت می گذارد تا نسبت به تهیه آن لیست اقدامات لازم را انجام دهند.

مطالعه مقاله دستکش ایمنی ضد برش را توصیه می کنم.

 

  • استخدام پرسنل حرفه ای برای تولید دستکش

بعد از این که دستگاه و مواد تهیه شد نوبت این می رسد که یک تیم حرفه ای برای تولید دستکش ایمنی استخدام شود. معمولا در این بخش از کار کارگرانی را استخدام می کنند که آموزش های لازم را دیده اند و یا این که سابقه فعالیت در چنین شغلی را دارند.

تجربه نشان داده است که هر چه افرادی که در تیم تولید هستند حرفه ای تر باشند کیفیت محصولاتی که تولید می شود افزایش می یابد. در بازار مصرف فقط به کیفیت محصول و قیمت مناسب آن اهمیت می دهند اگر این نکات لحاظ نشود پروژه تولید شکست می خورد.

مراحل تولید دستکش
  • مشخص کردن الگوی مناسب برای تولید دستکش

همان طور که قبلا گفته شد دستکش ها انواعی دارند و برای تولید دستکش ایمنی کار باید نوعی که قرار است بر رویش کار شود ابتدا مشخص شود تا تجهیزات مناسب و اقدامات لازم در جهت تولید آن صورت بگیرد. مشخص کردن الگوی مناسب از این جهت مهم است که در زمان برش پارچه یا الیاف یا هر چیز دیگر باید کارگر بداند آیا قرار است برای سایزهای مختلف برش کند و یا این که قرار است تک سایز کارها تولید شود. دانستن این نکات کمک می کند تا سرعت انجام کارها بهبود بیابد.

 

  • بافت و روکش دستکش

مراحل تولید دستکش کار باتوجه به نوع دستکش متفاوت است. معمولا دستکش های کار از دو قسمت اصلی بافت و روکش تشکیل می شود که در دو مرحله جداگانه تولید می شوند. در مرحله بافت، مواد اولیه مورد استفاده الیاف پنبه یا پلی استر می باشد و در مرحله روکش مواد اولیه شیمیایی و گیاهی برای تهیه روکش استفاده می شود.

نخ ها در کارگاه بافت توسط ماشین های بافندگی بافته می شوند و دستکش تولید می شود، البته که بافت هم تنوع بسیار بالایی دارد و محصولات را با بافت های مختلفی می توان تهیه نمود. تا اینجای کار ما به یک محصول اولیه رسیدیم که به آن دستکش خام می گویند. برخی از صنایع در انجام فعالیت های خود از همین دستکش های خام استفاده می کنند و دیگر نیازی به روکش ندارند.

اما اکثر دستکش های کار مرحله دیگری را نیز بعد از ساخت دستکش خام دارند که به آن مرحله روکش می گویند. با استفاده ازترکیب های شیمیایی خاصی، موادی درست می شود که دستکش خام را درون آن فرو می برند تا کف دستکش و انگشتان آغشته به این مواد شود که کاربردهای زیادی در انجام فعالیت ها حین انجام کار دارد.

تولید دستکش ایمنی بعد از این مرحله کامل می شود و می توان از آن استفاده کرد ولی معمولا دستکش ها را بعد از طی مراحل تولید قبل از این که به بازار عرضه کنند تست می کنند، دلیلش این است که تولید کننده مطمئن شود که جنس سالم به دست مصرف کننده می رسد.

 

فرآیند ساخت دستکش ایمنی

1- انتخاب مواد:

مواد با کیفیت بالا مانند نیتریل، لاتکس، وینیل، پی وی سی یا چرم را بر اساس نیازهای خاص صنعت انتخاب کنید. هنگام انتخاب مواد، عواملی مانند مقاومت در برابر مواد شیمیایی، سایش، سوراخ شدن و گرما را در نظر بگیرید.

2- طراحی و الگوسازی:

طرح و الگویی ایجاد کنید که پوشش و محافظت کافی برای دست ها، انگشتان و مچ ها فراهم کند. عوامل ارگونومیک و مهارت مورد نیاز برای کارهای خاص در صنعت را در نظر بگیرید.

3- برش و دوخت:

مواد انتخاب شده را بر اساس الگو برش دهید و از برش های دقیق اطمینان حاصل کنید. برای دستیابی به نتایج ثابت از صنعتگران ماهر یا ماشین های برش پیشرفته استفاده می شود. سپس قطعات برش خورده با استفاده از نخ‌های محکم و بادوام به هم دوخته می‌شوند تا از درزهای ایمن و یکپارچگی دستکش اطمینان حاصل شود.

4- پوشش یا لمینیت:

بسته به نیاز صنعت خاص، دستکش های ایمنی صنعتی ممکن است تحت فرآیندهای پوشش دهی یا لمینیت قرار گیرند. پوشش هایی مانند نیتریل، لاتکس یا پی وی سی می توانند چسبندگی، مقاومت شیمیایی و ضد آب بودن دستکش را افزایش دهند. لمینیت شامل افزودن یک لایه محافظ برای افزایش مقاومت برش یا سوراخ شدن است.

دستکش کار

5- تست و کنترل کیفیت:

مرحله تست کردن آخرین مرحله از مراحل تولید به حساب می آید. دستکش های ایمنی صنعتی برای اطمینان از انطباق با استانداردها و مقررات صنعت، تحت آزمایش های دقیق قرار می گیرند. آزمایش ها ممکن است شامل ارزیابی مقاومت در برابر سوراخ شدن، مقاومت در برابر سایش، مقاومت شیمیایی و مقاومت در برابر شعله باشد. اقدامات کنترل کیفیت برای اطمینان از کیفیت و عملکرد ثابت محصول اجرا می شود.

6- بسته بندی

در نهایت پس از تکمیل مراحل تولید و تست دستکش ایمنی، نوبت فرآیند بسته بندی کردن آنها است. این بخش اهمیت ویژه ای دارد زیرا مشتریان بسته بندی محصول را ابتدا مشاهده می کنند. یک بسته بندی مناسب می تواند باعث فروش بیشتر محصولات شود. در واقع هر چه بیشتر تولید کننده در این قسمت وقت صرف کند نتیجه اش در نهایت به جیب خودش باز خواهد گشت. یک بسته بندی مناسب نشان دهنده یک محصول با کیفیت است.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا خواندید و دانستید تولید دستکش ایمنی کار مستلزم طی کردن مراحلی است که اگر به درستی طی شود در نهایت به نفع خود تولید کننده تمام خواهد شد. قطعا هر تولید کننده ای به دنبال سود است و این امر محقق نمی شود مگر با انجام صحیح مراحلی که در بالا ذکر شد.

در ادامه لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو با سال ها تجربه تولید دستکش ایمنی با کیفیت آمادگی دارد تا آنها را در اختیار شما عزیزان بازاری قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات تکمیلی و دستکش ایمنی با واحد ارتباط مردمی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *