ایران سکو

استفاده از دستکش ایمنی ضد برش چه مزایایی دارد؟

مقدمه

مراقبت از دست ها برای کارگران بسیار ضروری است برای همین کارخانه های تولید دستکش انواع مختلف آن را تولید می کنند تا کارگران در زمان فعالیت در مشاغل مختلف بتوانند دست های خود را نسبت به خطراتی که وجود دارد ایمن کنند. دستکش ایمنی ضد برش هم یکی از ده ها نوع دستکشی است که برای مشاغل تولید می شود. این دستکش همان گونه که از نامش پیداست برای این طراحی شده است که دستان کارگردر حین کار دچار بریدگی و ساییدگی بر اثر تماس با لوازم و دستگاه ها نشود.

خطرات جزء جدایی ناپذیر برخی مشاغل هستند و آنها را نمی توان به طور کامل از کارها حذف کرد. تنها کاری که می شود انجام داد این است که ایمنی لازم را به وجود آورد تا مشکلی برای هیچ کارگری در زمان کار پیش نیاید.کارگران در بعضی از مشاغل مثل قصابی با چاقوهای بسیار تیز سر و کار دارند. این چاقوها به قدری تیز هستند که با کوچک ترین اشاره می تواند به دست آسیب رسانده و یا باعث قطع آن شوند. اینجاست که دستکش ایمنی ضد برش به کار می آید و می توان از آن استفاده کرد.

البته غیر از قصابی شغل های دیگر مثل شیشه بری و کار با دستگاه های صنعتی هم هستند که در آنها ممکن است به دستان کارگر آسیب برسد. کارگران در هر کدام از این مشاغل که هستند باید سلامت دستان خود را به وسیله دستکش ضد برش تامین کنند و به دنبال بخت و اقبال نگردند. تجربه نشان داده است رعایت نکات ایمنی در محیط های کاری ضامن سلامتی کارگران است. هر جایی که آدمی سلامتش را به شانس گره بزند ممکن است بخت یارش نباشد. درست همان لحظه که فکرش را نمی کند ممکن است دچار یک حادثه جبران ناپذیر شود که تا پایان عمر با عواقبش روبرو شود.

بنابراین هر کارگر عاقلی زمان فعالیت در مشاغل خطرناک قطعا از دستکش ایمنی ضد برش استفاده می کند تا خیالش بابت سلامتی راحت باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم دستکش ضد برش را برای شما خواننده عزیز معرفی نموده و مزایای که استفاده از آن دارد را مختصرا شرح دهیم.

دستکش ایمنی ضد برش چیست؟

نوعی از دستکش های ایمنی است که به دلیل داشتن مواد چروک دار در کف دستکش از بریدگی، سایش یا خراشیده شدن دست جلوگیری می کند و به نوعی مقاوم در برابر برش است. در بعضی از مشاغل اگر از دستکش ایمنی ضد برش استفاده نشود احتمال سالم ماندن دستان کارگر بسیار کم است برای همین باید استفاده از آن در دستور کار قرار بگیرد.

فواید دستکش ضد برش

مقاله ای ویژه درباره آشنایی با انواع دستکش ایمنی را در لینک نارنجی بخوانید

آیا دستان کارگران با استفاده از دستکش ایمنی ضد برش سالم می ماند؟

این دستکش ها در کارخانه ها توسط افراد خبره تولید می شوند. قبل از این که به بازار عرضه شوند بارها مورد تست و امتحان قرار می گیرند تا از کارا بودن آنها اطمینان حاصل شود. این دستکش ها کیفیت بندی متفاوت دارند و هر کیفیتی ممکن است مناسب یک حرفه خاص باشد. یک دستکش ایمنی ضد برش در کمترین حالت خطراتی که در مشاغل وجود دارد را کاهش می دهد و نباید کارگران از این نکته غافل باشند.

مزایای استفاده از دستکش ایمنی ضد برش

معمولا این دستکش ها به صورتی تولید می شوند که بتوانند جلوی آسیب های شغلی که ممکن است برای دست کارگران در زمان فعالیت پیش بیاید را بگیرند. هر چه کیفیت دستکش ایمنی ضد برش بالاتر باشد ایمنی بیشتری را در برابر خطرات ایجاد می کند و می تواند راندمان کارگران را افزایش دهد.

ایمنی دست ها در برابر آسیب های فیزیکی

در زمان کار در مشاغل خطرناک احتمال دارد هر مشکلی برای دست یا دیگر اعضای بدن پیش بیاید. خطرات جزئی از کار هستند و نمی شود آنها را ندیده گرفت و اهمیت نداد. یکی از روش هایی که می شود خطرات محیط کار را کاهش داد، استفاده از دستکش ایمنی ضد برش است. این دستکش در کارخانجات تولیدی خود تمامی تست ها را پشت سر می گذارند تا به دست مصرف کننده نهایی که کارگران هستند برسد. تولید کننده می داند که کارگر قرار است برای حفظ سلامتش از آن استفاده کند برای همین تا آن را تست ننماید راهی بازار نخواهد کرد.

کارها با سرعت بهتری انجام می شود

یکی از مواردی که در مشاغل خطرناک برای مدیران اهمیت دارد سرعت کار پرسنل است. این سرعت زمانی می تواند به دست بیاید که کارگر با لوازمی مثل دستکش ایمنی ضد برش نسبت به سلامت خود مطمئن شده باشد. بعد از این که کارگر نسبت به خطرات شغلی ایمن شد قطعا با جان و دل کار می کند و با سرعتی که به کارها می دهد راندمان کار را بالاتر از قبل می برد. مدیران نسبت به تهیه ابزار ایمنی اگر بی توجهی نکنند قطعا به مرور زمان متوجه بالا رفتن سرعت کارها خواهند شد.

مزایای ستفاده از دستکش ایمنی ضد برش

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط خرید دستکش کار عمده با کارشناسان ایران سکو در تماس باشید

نگرانی کارگران را بابت آسیب دیدن رفع می کند

همیشه در مکان هایی که فعالیت پر مخاطره در جریان است اگر ایمنی های لازم انجام نپذیرد کارگران نسبت به سلامت جان خود احساس خطر خواهند کرد. زمانی که این احساس مدام وجود داشته باشد کارها ممکن نیست به خوبی انجام شود. تهیه کردن یک دستکش ایمنی ضد برش از سوی مدیران کارخانه می تواند کمک کند تا نگرانی کارگران نسبت به ایمنی دست هایشان رفع شود. دست یکی از اندام های مهم کارگر است اگر خدای نکرده دچار آسیب یا قطعی شود دیگر نمی تواند به فعالیت هایش ادامه دهد.

مشاغلی مثل قصابی و شیشه بری را ایمن می کند

بعضی مشاغل هستند که با ابزارهای خطرناکی سر و کار دارند. اگر دستکش ایمنی ضد برش در آنها مورد استفاده قرار نگیرد ممکن است سلامت دستان کارگری که آنجا فعالیت می کند به خطر بیفتد و نتواند به فعالیتش ادامه دهد. شغل قصابی با چاقوی بسیار تیز سر و کار دارد، شغل شیشه بری با شیشه کار دارد که بسیار خطرناک است. در این مشاغل اگر کوچک ترین اشتباهی از سوی کارگر انجام شود انگشتان دست هایش ممکن است یک لحظه قطع شوند.

وزن متناسبی دارد و برای کارها مزاحمت ایجاد نمی کند

همان طور که بالاتر گفته شد این دستکش ها معمولا از بافت های مقاوم و محکم و مواد چروک دار تهیه می شوند تا در برابر برش ایمن باشند. شاید تصور کنید که دستکش های ایمنی معمولا وزن کمی ندارد اما کارگاه های تولید آنها را به گونه ای تولید می کنند که وزنشان بیش از اندازه بالا نرود تا در زمان کار مزاحمت ایجاد کنند.

دستکش های ایمنی ضدبرش باید از وزن مناسبی برخوردار باشند تا به کارگران اجازه دهند با سرعت مناسب کار کنند.

به وسیله آن می شود مدت زمان بیشتری فعالیت کرد

ساعات کاری استاندارد روزانه کارگران طبق اعلام اداره کار هشت ساعت است. این مدت زمان اگر ابزاری مثل دستکش ایمنی ضد برش مهیا نباشد نمی تواند به صورت مفید از سوی کارگر مورد استفاده قرار بگیرد. یک دستکش مناسب کمک می کند کارگر خیالش از سلامت دستانش راحت شود و به انجام فعالیت های شغلی اش به مدت زمان بیشتری ادامه دهد. اگر دستکش نباشد قطعا مدت زمان فعالیت در مشاغل خطرناک کاهش می یابد چون کارگر مدام باید حواسش به دستانش باشد.

حتما به مقاله ی دستکش ایمنی برق سر بزنید.

دستکش کار

دستکش ایمنی کار با دستگاه های خطرناک را برای کارگران ایمن می کند

بعضی دستگاه ها در کارگاه های صنعتی بسیار خطرناک هستند اگر کارگر نکات ایمنی ای مثل استفاده از دستکش ایمنی ضد برش را در دستور کار خود قرار ندهد ممکن است برایش حوادث بسیار ناگواری پیش بیاید. استفاده نکردن از لوازم ایمنی ممکن است کارگر را تا پایان عمر خانه نشین کند. بعضی از لوازم مثل دستکش ایمنی برای این درست شده اند که جلوی پیش آمدن چنین فجایعی را بگیرند. هر کارگری اگر از چنین ابزاری استفاده نکند در حق خود جنایت کرده است.

باعث افزایش راندمان کارگران می شود

مدیران هر کارخانه به تنها چیزی که اهمیت می دهند تولید بیشتر است. تولید بیشتر زمانی در کارخانه های پر مخاطره می تواند اتفاق بیفتد که کارگر از لحاظ سلامتی احساس راحتی کند. زمانی که سلامت کارگر در خطر نباشد با خیال راحت تر به انجام وظایفش می پردازد. یکی از ابزارهایی که در واقع می تواند راندمان را در کارها افزایش دهد استفاده از دستکش ایمنی ضد برش است. این دستکش کارش این است که خیال کارگر را از سلامت دستانش راحت کند.

در انتها

همان گونه که در این مقاله خواندید، استفاده از یک دستکش ایمنی ضدبرش برای کارگران در شغل هایی که خطر بریدگی، سایش و خراشیدگی دست را دارد، ضروری است. بعضی از مشاغل بسیار خطرناک هستند و اگر در آنها نکات ایمنی رعایت نشود ممکن است یک فاجعه برای سلامت دستان کارگران رخ دهد. در ادامه لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو دستکش ایمنی ضد برش را با کیفیتی بی نظیر تولید می نماید تا آنها را به بازارهای فروش عرضه نماید. برای به دست آوردن اطلاعات کامل تنها کافی است با واحد ارتباط عمومی شرکت تماس بگیرید تا توسط همکاران ما راهنمایی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *