ایران سکو

قیمت دستکش ایمنی به چه عواملی بستگی دارد؟

مقدمه

استفاده از ابزار ایمنی یکی از بهترین شیوه هایی است که امروزه در محیط های کار برای جلوگیری از خطرات استفاده می شود. استفاده از این ابزار به کارگران کمک می کند تا کار خود را بدون هیچ نگرانی با بالاترین کیفیت انجام دهند.

حفاظت از دست ها برای یک کارگر بسیار مهم است زیرا بدون آنها کارگر قادر به انجام هیچ کاری نیست. به همین منظور کارشناسان حوزه ایمنی کار دستکش های ایمنی را با توجه به نوع کار و خطرات موجود در آن طراحی کرده اند. مهمترین ویژگی در این دستکش ها کیفیت آن است. در واقع هر چقد کیفیت کار بالاتر باشد، عملکرد آنها در حفظ ایمنی دست ها بهتر خواهد بود.

عمدتا دلیل این که قیمت دستکش ایمنی با هم دیگر متفاوت است تفاوت در کیفیت و مواد بکار رفته برای تولید آن است. هر چه در طراحی و تهیه یک دستکش دقت بیشتری شود قطعا کیفیتش افزایش پیدا می کند و بر روی قیمتش هم تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

دستکش ها انواعی دارند و هر کدام مخصوص یک شغل یا حرفه هستند همین خود می تواند تعیین کننده قیمت دستکش ایمنی باشد. به طور مثال قیمت یک دستکش آتش نشانی که برای تولیدش کلی وقت صرف شده است با یک دستکش یک بار مصرف لاتکس به هیچ عنوان برابر نیست.

کارگران در زمان خرید جدای از قیمت دستکش ایمنی باید به کیفیت و کارایی آن توجه کنند. ممکن است یک دستکش از لحاظ قیمت ارزان تر باشد ولی کارایی بهتری داشته باشد. نمونه های این چنینی را معمولا در برندهای نو و تازه به دوران رسیده می توان مشاهده کرد.

برندی که به تازگی کار خود را در تولید دستکش شروع کرده است نمی تواند قیمتش را به اندازه برندهای معتبر افزایش دهد. این برندها برای این که مشتری برای خود به دست بیاورند کیفیت کارها را بالاتر از برندهای معروف می برند و قیمت دستکش ایمنی را کمتر بر روی اتیکت درج می کنند.

کمتر درج کردن قیمت باعث می شود تا دستکش برای مشتریان جذاب به نظر برسد. مشتریانی که درگیر نام برندها نیستند و مشتریانی که هدفشان این است که کمتر خرج کنند به سراغ این برند تازه تاسیس می روند و در زمان استفاده متوجه کیفیت بالای محصولاتش می شوند.

زمانی که مشتری متوجه کیفیت مناسب و قیمت مناسب دستکش شود آن را برای دوستان و همکاران خود تبلیغ می کند. در واقع این شیوه از فروش ارزان ترین روشی است که می توان هزینه تبلیغات را مستقیم به جیب خود مشتری رساند و از مزایای کسب اعتبارش هم بهره مند شد.

دستکش ایمنی چیست؟

نوعی پوشش محافظ نخی، فلزی یا پلاستیکی است که توسط شرکت های مخصوصی تولید شده و به بازار عرضه می شود تا کارگران در زمان کار بتوانند از دست های خود محافظت کنند. دستکش ایمنی انواع زیادی دارد که همین انواع مختلف بر قیمت دستکش ایمنی تاثیر گذار است.

قیمت دستکش صنعتی

آیا قیمت بالای دستکش ایمنی متضمن کیفیت آن است؟

به هیچ عنوان قیمت بالا ملاکی برای کیفیت بالای یک دستکش نیست. ممکن است قیمت دستکش ایمنی یک برند کمتر از برند دیگر باشد و به دلایل تجاری دارای کیفیت بالاتری باشد. بنابراین در زمان خرید دستکش فقط نباید درگیر نام برندها شد زیرا ممکن است که یک برند گمنام تر کیفیتی بالاتر از یک برند معروف داشته باشد.

عوامل متعددی در قیمت یک دستکش تاثیرگذار هستند و با بررسی این عوامل و بنا بر نیاز و شرایط میتوان دستکش مناسبی را انتخاب کرد. به هرحال استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت هزینه بیشتری نیز دارد ولی انتخاب درست محصول که به درد شرایط ما بخورد به مدیریت بهتر هزینه ها منجر خواهد شد. پس مهم ترین کار در خرید و انتخاب، بررسی و سنجیدن شرایط است.

عوامل تعیین کننده قیمت دستکش ایمنی:

معمولا قیمت دستکش ایمنی را عوامل زیر تعیین می کند.

کیفیت الیاف استفاده شده:

بعضی از دستکش های ایمنی از نخ تهیه شده و در مشاغل خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از عواملی که بر قیمت دستکش ایمنی تاثیر می گذارد کیفیت الیافی است که تولید کننده استفاده می کند. هر چه الیاف نخ کیفیت بیشتری داشته باشد بر روی قیمت اثر بیشتری دارد.

معمولا تولید کننده ها برای این که بتوانند هر نوع سلیقه ای را از منظر کیفیت و قیمت به سمت خود جذب کنند دستکش هایی با کیفیت های متفاوت تولید می نمایند و به بازار برای فروش عرضه می کنند. این تفاوت ها در کیفیت و قیمت باعث می شود هر نوع مشتری از محصولاتشان استفاده کنند.

قیمت دستکش صنعتی

کیفیت دوخت:

دستکش ها را می توان با کیفیت دوخت متفاوت به بازار عرضه کرد. این تفاوت در کیفیت دوخت بر روی قیمت دستکش ایمنی اثر می گذارد. هر چه کیفیت دوخت یک دستکش بهتر باشد در زمان استفاده احتمال این که از هم باز شود کمتر است و ماندگاری بالاتری دارد.

می توان دوخت را به صورت دستی و ماشینی انجام داد. در گذشته دوخت به صورت دستی انجام می شد که دوام چندانی نداشت. اما امروزه دوخت ها توسط دستگاه های پیشرفته انجام می شود تا مقاومت دستکش بیشتر بالا برود و ماندگار تر شود.

قیمت دستکش صنعتی

حتما به مقاله ی ایمن در برابر دما سر بزنید. برای اطلاع بیشتر کلیک کنید

میزان لایه ها:

یکی از مواردی که بر روی قیمت دستکش ایمنی اثرگذار می باشد میزان لایه های آن است. هر چه میزان لایه های دستکش بیشتر باشد مقاومت آن در برابر عواملی مثل برودت و حرارت بیشتر است. البته دستکش با لایه های زیاد برای هر شغلی مناسب نیست.

معمولا شغل هایی که نیاز به دستکش های بسیار مقاوم با تعداد لایه های زیاد دارند، سعی می کنند بهترین آنها را تهیه کنند تا در زمان انجام وظایف شغلی دست پرسنل دچار سوختگی یا تاول نشود. حفظ ایمنی برای کارگران بسیار مهم است زیرا اگر دستانشان دچار مشکل شود نمی توانند به فعالیت ادامه دهند.

آنتی باکتریال بودن یا نبودن:

بعضی مشاغل هستند که در آنها رعایت بهداشت بسیار اهمیت دارد برای همین دستکش هایی که مخصوص آنها تولید می شود باید به دور از هر نوع آلودگی باشد، به همین منظور خط تولیدهایی هستند که تنها این نوع دستکش ها را با این ویژگی خاص تولید می کنند.

دستکش هایی که ضد آلودگی هستند را اصطلاحا آنتی باکتریال می گویند. قیمت این دستکش ها به نسبت  قیمت دستکش ایمنی معمولی بیشتر است. این افزایش قیمت منطقی است زیرا چنین خاصیتی بر روی دستکش کمک می کند تا آلودگی باعث بیماری کارکنان نشود.

اندازه ظاهری دستکش:

اندازه در بعضی از انواع دستکش ها اهمیت دارد به خصوص دستکش هایی که با مواد خیلی خاص برای مشاغل خاصی تهیه می شوند. وقتی سایز دستکش بالاتر برود یعنی مواد بیشتری بر روی آن به کار رفته است و قطعا بر روی قیمت دستکش ایمنی اثر می گذارد.

دست کارگران از لحاظ اندازه متفاوت است و همین باعث می شود تا تولیدی ها برای دوخت یا ساخت دستکش سایزهای متفاوتی را در نظر بگیرند و طبق آن الگو محصولات خود را به بازار عرضه کنند. هر چه سایز دستکش بزرگ تر باشد قطعا کارگران برای خریدش باید بهای بیشتری پرداخت کنند.

آیتم های ویژه:

بعضی دستکش ها برای مشاغل خاصی تولید می شوند و ضرورت دارد تا ویژگی های متفاوتی نسبت به سایر انواع دستکش ها داشته باشند. مثلا ممکن است یک شغل ایجاب کند تا دستکش ایمنی آن یک لایه فلزی در خود داشته باشد که این امر نیاز به هزینه و صرف وقت بیشتر توسط تولید کننده دارد و همین امر قیمت محصول را بالاتر می برد.

همانطور که گفته شد اضافه کردن همین لایه فلزی قیمت دستکش ایمنی را افزایش می دهد. قطعا وجود چنین لایه ای میزان ایمنی بیشتری را برای دست کارگران در زمان کار ایجاد می کند. چنین ویژگی هایی اضافه می شوند تا تجربیات تلخی که در گذشته دامن بعضی از کارگران را در شغل خاصی گرفته است دامن بقیه را نگیرد.

قیمت دستکش صنعتی

ضد برودت یا حرارت بودن:

بعضی شغل ها مثل آتشنشانی با اجسام داغ سر و کار دارند. در چنین مشاغلی باید دستکشی استفاده شود که دما را از خود عبور ندهد، اگر دما عبور کند آتش نشان قادر به استفاده از دستان در زمان عملیات نخواهد بود و بنابراین جان بسیاری از کسانی که دچار حادثه شده اند به خطر می افتد.

ضد برودت بودن هم مثل ضد حرارت بودن بر روی قیمت دستکش ایمنی اثر دارد. چنین خاصیتی کمک می کند تا کارگران در مشاغلی که به مدت طولانی با مواد بیش از اندازه سرد در ارتباط هستند بتوانند به فعالیت های خود بدون هیچ آسیب فیزیکی ادامه دهند.

قابلیت شستشو داشتن:

بغیر از دستکش های یک بار مصرف بعضی از انواع دستکش های دیگر هستند که به صورتی تهیه می شوند که بعد از استفاده طولانی مدت از آنها می توان آنها را شست تا آلودگی آن از بین برود.

اگر جنس این محصول بگونه ای باشد که در عین قابل شستشو بودن کیفیت اولیه خود را حفظ کند و دچار خرابی نشود بر روی قیمت دستکش ایمنی اثر می گذارد. دستکشی که این خاصیت را دارد از منظر بهداشتی هم بهتر می تواند سلامت کارگر را حفظ نماید.

نام برند:

بزرگ ترین موضوعی که بر روی قیمت دستکش ایمنی تاثیر فراوان دارد نام برند تولید کننده است. بسیاری از برندها به تولید کردن محصولات با کیفیت در بازار شهره هستند، به همین علت قیمت محصولاتشان نسبت به برند های گم نام تر بیشتر است و افراد خاصی از آن استفاده می کنند.

در انتها

همان طور که در مقاله بالا خواندید تعیین قیمت دستکش ایمنی بسته به کیفیت مواد و متغیرهای دیگر است. در واقع اینها هستند که تعیین می کنند یک محصول با چه قیمتی برای استفاده کارگران عرضه شود. دانستن این عوامل قطعا دیدگاه شما را به مسائل پیرامون قیمت دستکش روشن تر می کند.

در ادامه لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو دستکش ایمنی را با بالاترین کیفیت تولید کرده و آمادگی دارد تا آنها را در اختیار شما فروشندگان عزیز قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و کامل تر با واحد ارتباط مردمی ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *