ایران سکو

بررسی مواد اولیه ی ساخت وسایل ایمنی کار

مقدمه

برای تولید هر وسیله ی ایمنی کار به خصوص دستکش از مواد اولیه خاصی استفاده می شود که بر اساس کیفیت جنس، میزان و درصد متفاوتی در انواع مختلف آن به کار گرفته می شود. استفاده از میزان متفاوت مواد اولیه ی ساخت وسایل ایمنی کار در واقع کیفیت آن را تعیین می کند.

تجربه نشان داده است که هر چه مواد اولیه بهتر و با کیفیت تری استفاده شود بر روی کیفیت نهایی وسایل ایمنی کار مثل دستکش تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. معمولا تولید کنندگانی که از مواد اولیه بهتر استفاده می کنند بهتر قادر هستند تا رضایت مشتریان خود را به دست بیاورند.

مشتریان بغیر از توجه به مواد اولیه ی ساخت وسایل ایمنی کار به قیمت نهایی محصول هم توجه دارند. در حقیقت هر تولید کننده ای که بتواند با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تر اجناس خود را راهی بازار مصرف کند برنده خواهد بود.

امروزه به خاطر گسترش تجارت الکترونیک بیشتر افراد از قیمت اجناسی که در بازار وجود دارد خبر دارند. علاوه بر آن مشتریان با استفاده از اینترنت به راحتی می توانند در مورد مواد اولیه به کار رفته در محصولات مختلف، اطلاعت کسب کنند تا خریدی آگاهانه و مناسب داشته باشند.

ایمنی کار

دستکش کار ارزان برای استفاده در صنعت و مشاغل صنعتی بسیار کارآمد است

شناخت مواد اولیه وسایل ایمنی از آن رو اهمیت دارد که همین مواد اولیه تعیین کننده کیفیت محصول نهایی است. هر چه ابزار به کار رفته با کیفیت تر باشد قطعا ابزار ایمنی بهتری به دست مصرف کننده نهایی خواهد رسید.

مفهوم کیفیت در واقع با مواد اولیه ی ساخت وسایل ایمنی کار ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی دارد. اگر جنسی تهیه کنید که از چرم مصنوعی باشد با جنسی که از چرم طبیعی درست می شود از نظر کیفیت و قیمت زمین تا آسمان تفاوت دارد.

برای اینکه هرچه بهتر در جریان موضوع اصلی مقاله قرار بگیرید و شناخت جامع تری نسبت به مواد اولیه بکار رفته در تجهیزات ایمنی پیدا کنید انواع مواد اولیه در ساخت این محصول را نام برده و تا جایی که در ظرفیت این مقاله باشد به توضیح آن می پردازیم.

 

بررسی مواد اولیه ی ساخت وسایل ایمنی کار:

تجهیزات ایمنی کار از مواد اولیه مختلفی تهیه می شوند و هرکدام در موقعیت خاصی بکار می روند. در این بخش از مقاله به توضیح انواع مواد اولیه می پردازیم.

چرم مصنوعی

چرم مصنوعی یکی از انواع مواد اولیه بکار رفته در ساخت وسایل ایمنی کار می باشد . این چرم در آزمایشگاه ها تولید می شود و کیفیتش چه بسا بهتر از طبیعی باشد و مزیت های بهتری هم داشته باشد، زیرا در تولیدش بسیار دقت می شود و دوام بالایی دارد.

چرم طبیعی

دیگر مواد اولیه بکار رفته در ساخت وسایل ایمنی کار چرم طبیعی است که به خوبی با دمای محیط خود را منطبق می کند و از پوست حیوانات مختلف در ساخت آن استفاده می شود.

چرم گاو:

چرم گاو دوام بالایی دارد و به راحتی رطوبت در آن نفوذ نمی کند. برای همین انتخاب مناسبی برای تولید دستکش ایمنی است.

چرم بز:

در عین نرم بودن دوام بالایی دارد و گزینه مناسبی برای دستکش های سبک تر است.

پلی اورتان:

پلی اورتان یکی از انواع مواد اولیه ی ساخت وسایل ایمنی کار است که به عنوان روکش می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. نرمی و لطافتش باعث می شود تا گزینه مناسبی برای محیط های گرم و خشک باشد.

جنس دستکش کار

دستکش کار تاثیر بسزایی در کاهش درد دست دارد که در این مقاله به آن پرداخته ایم

پی وی سی:

این ماده یکی از مواد اولیه ی ساخت وسایل ایمنی کار است که پلاستیکی بوده و از دوام بسیار بالایی برخوردار می باشد. از نفوذ مواد شیمیایی خطرناک به درون خود جلوگیری می نماید ولی در برابر مواد اسیدی تا حدودی نقطه ضعف دارد و باید آن را در نظر گرفت.

نیتریل:

این ماده یکی از مواد اولیه ی ساخت وسایل ایمنی کار می باشد که نوعی لاستیک مقاوم می باشد و به همین دلیل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. دستکش هایی که با کمک این ماده تولید می شوند را می توان در محیط خشک و مرطوب استفاده کرد زیرا این ماده خود را به خوبی با محیط تطبیق می دهد و دست استفاده کننده در دستکش هایی از جنس نیتریل احساس راحتی می کند.

لاتکس:

این ماده یکی از مواد اولیه ی ساخت وسایل ایمنی کار می باشد که از دوامی مناسب برخوردار است. دستکش هایی که با این ماده تولید میشوند از خاصیت کشسانی و ارتجاعی بالایی برخوردار می باشند. لاتکس در برابر مواد اسیدی ضعیف و روغنی تا حدی دوام دارد ولی اگر طولانی مدت به آنها برخورد کند از بین می رود و کارایی لازم را نمی تواند از خود بروز دهد.

نخ ابریشمی:

یکی از اجناسی می باشد که از دوام بسیار بالایی برخوردار است و از آن برای تولید دستکش های ضد حرارت بهره برده می شود تا در برابر دما دستان کارگر را محافظت نماید. این نوع نخ به دو صورت طبیعی و مصنوعی قابل تهیه است که نوع مصنوعی اش در آزمایشگاه و نوع طبیعی اش را کرم ابریشم تولید می نماید.

پنبه:

این ماده یکی از مواد اولیه ی ساخت وسایل ایمنی کار محسوب می شود. پنبه را بیشتر در لایه داخلی دستکش ها به کار می برند تا بتواند با جمع آوری کردن عرق موجب راحتی دست در هنگام کار شود. وقتی عرق به خوبی جمع شود دست ها دچار مشکلات پوستی نمی شوند و همین موجب می گردد تا کارگر به مدت طولانی تر بر روی کار خود بتواند تمرکز کند. تجربه نشان داده در بعضی از مشاغل اگر دست احساس راحتی نداشته باشد کارها به خوبی پیش نمی رود.

کتان:

نوعی الیاف نساجی است که برای مواد اولیه ی ساخت وسایل ایمنی کار کاربرد دارد. این الیاف از انعطاف و دوام بالایی برخوردار می باشد و دستکش هایی که با آن تولید می شوند از قدرت جذب عرق بالایی برخوردارند که موجب می شوند تا در زمان انجام فعالیت کارگر از راحتی مناسبی برخوردار باشد و بر روی انجام کارهایش به خوبی تمرکز نماید.

جنس دستکش کار

نئوپرن:

یکی از مواد اولیه ی ساخت وسایل ایمنی کار می باشد که در واقع نوعی لاستیک مصنوعی است که از دوام بسیار بالایی در برابر وسایل داغ برخوردار است. همچنین این ماده از دوام بسیار بالایی در برابر موادی که شیمیایی هستند برخوردار بوده و کارگر می تواند با خیال راحت از دستکش هایی از این جنس برای حفاظت از دست خود بهره ببرد.

 

در انتها

در آخر لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع لوازم ایمنی کار این آمادگی را دارد تا آنها را با کیفیت مناسب و قیمت معقول برای شما استفاده کنندگان عزیز به هر نقطه از کشور که میل داشته باشید ارسال نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

همان طور که در مقاله بالا خواندید مواد اولیه ی ساخت وسایل ایمنی کار با توجه به کیفیت و قیمتشان با یکدیگر متفاوت هستند. معمولا افرادی که به میزان زیاد با این ابزار سر و کار دارند این موارد را در زمان خرید به صورت دقیق در نظر می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *