ایران سکو

نحوه انتخاب دستکش کار برای محیط های خطرناک

مقدمه

محیط های کار معمولا با یکدیگر تفاوت های آشکاری دارند که هر کدام ابزار ایمنی خاص خود را می طلبد و نمی توان یک قانون کلی صادر کرد که برای همه ی محیط های خطرناک باید چنین دستکش کاری را با این مشخصات تهیه نمود.

معمولا اگر در محیط های خطرناک ایمنی توسط کارفرمایان و کارگران جدی گرفته نشود به حوادثی ختم می گردد که ممکن است در تمام طول عمر دامنگیر کارگر شود. احتمال دارد عضوی ناقص شده یا قطع گردد که خسارتش به هیچ عنوان به صورت مادی قابل جبران نیست.

معمولا هر کسی که قصد دارد دستکش مناسب برای محیط های خطرناک تهیه نماید باید به فروشگاه های مجازی و حقیقی مراجعه نماید. در این فروشگاه ها انواع و اقسام دستکش وجود دارد که ممکن است خیلی هاشان مناسب کاری که شما انجام می دهید نباشد.

دستکش کار صنعتی

برای دریافت اطلاعات درباره میزان تاثیر دستکش بر روی سلامتی کارگران بیشتر بخوانید

معمولا اگر خودتان قدرت تشخیص دستکشی که مناسب برای محیط های خطرناک مربوط به شغل تان هست را ندارید بهتر است از فروشنده در این مورد بپرسید. فروشنده ها معمولا برای این که بهتر مشتری را جذب کنند اطلاعات خوبی به او می دهند.

فروشنده معمولا چند جنس را روبرویتان قرار می دهد و کیفیت یا قیمت هر کدام را برایتان بازگو می کند تا با توجه به بودجه و کیفیتی که به آن نیاز دارید بتوانید دست به انتخابی بزنید که از دستانتان در محیط های خطرناک بخوبی محافظت نماید.

معمولا فروشندگان از میزان فروش خود با خبر هستند و اگر از آنها بپرسید به شما خواهند گفت که کدام یک از محصولات دستکش بیشترین میزان فروش را دارند تا با توجه به آن بتوانید دست به انتخاب بهتری برای محیط های خطرناک کار خود بزنید.

معمولا دلیل پرفروش شدن محصولات ایمنی کیفیت آن است. ممکن است یک محصول از دیگر محصول ارزان تر باشد ولی به واسطه کیفیتی که دارد بسیار مناسب تر برای محیط های خطرناک مربوط به شغل شما باشد.

البته قیمت بالاتر معمولا در کیفیت اثر دارد ولی همیشه ارزان تر بودن دلیل بر بی کیفیت بودن یک محصول نیست. دستکشی که تناسب را در قیمت و کیفیت رعایت نماید بسیار بیشتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد.

البته بهتر است محصولی را انتخاب کنید که متناسب با حرفه تان باشد تا بیشتر عمر کند و موجب شود کارها را با کیفیت بسیار بهتر انجام دهید. تجربه نشان داده که یک دستکش نامناسب هم به فعالیت کارگر ضربه می زند و هم این که بسیار زودتر از موعد معدوم می گردد.

چرا استفاده از دستکش در محیط های خطرناک اهمیت دارد؟

آسیب های جسمی در نهایت منجر به آسیب های روحی می شوند که به طرز بی رحمانه ای کارگر را مورد آزار قرار خواهند داد که موجب می شود کارگر دیگر نتواند عملکرد گذشته را داشته باشد و چه بسا خانه نشین شود.

نحوه انتخاب دستکش کار برای محیط های خطرناک

انتخاب دستکش ها برای کارگران ظرافت هایی دارد که اگر به آنها توجه نشود ممکن است که هیچ گاه به محصول مدنظر خود دست پیدا نکنید. برای این که بهتر با این موضوعات آشنا شوید نکاتی چند را در ادامه نام برده و مختصر شرح می دهیم.

سایز دستکش باید مناسب باشد:

یکی از نکات مهم برای انتخاب یک دستکش مناسب برای محیط های خطرناک سایز است. در بعضی از کارها ضرورت دارد که دستکش دست را محکم بگیرد و اصطلاحا هوا به داخل آن نتواند برود تا مواد دیگر هم به درونش نتوانند راه یابند و برای دست کارگر مشکل پیش نیاورند.

اما یک کار دیگر ممکن است که نیاز داشته باشد تا دستکش بازتر باشد تا هوا به داخلش برود و موجب راحتی بیشتر دست شود. سایز دستکش بستگی به کاری دارد که انجام می دهید و اگر متناسب نباشد قطعا کارگر به سختی می افتد و آزار می بیند. 

دستکش باید متناسب با خطرات کار باشد:

بعضی از کارها هستند که خطرات بیشتری نسبت به کارهای دیگر دارند از همین رو ضروری است که دستکش مناسب با نوع کار انتخاب شود. در بعضی از کارها اگر دستکش بیش از اندازه نازک باشد ممکن است بر اثر ضربه یا مواد آلی سوراخ شود و نتواند از دست ها محافظت نماید و یک حادثه دلخراش برای کارگری که تمام ثروتش دستانش است رخ دهد.

جنس دستکش اگر با کیفیت تر باشد بهتر است:

دستکش ها از اجناس مختلف طبیعی و مصنوعی تهیه می شوند. معمولا دستکش هایی که برای محیط های خطرناک قرار است مورد استفاده قرار بگیرند بهتر است از بهترین اجناس موجود در بازار باشند تا بتوانند از دست ها محافظت نموده و کارگر را سالم حفظ کنند.

راحتی دستکش بسیار اهمیت دارد:

معمولا ساعات کاری در محیط های خطرناک طولانی هستند و بسیار اهمیت دارد تا دستان کارگر به وسیله دستکش ها مورد محافظت قرار بگیرد. هر چه دستکش راحت تر باشد کارگر بهتر بر روی کار خود تمرکز می نماید و همین موجب می شود تا سرعت انجام کار افزایش پیدا کرده و محصولاتی با کیفیت بسیار بهتر تولید شود و میزان سود کارخانه افزایش یابد.

دستکش کار صنعتی

دریافت اطلاعات دقیق درباره رویه ی ایران سکو در دستکش ایمنی و وسایل ایمنی

رنگ دستکش برای بعضی مشاغل اهمیت دارد:

بعضی از دستکش ها به وسیله رنگ خود کیفیت را مشخص می نمایند. به طور کلی رنگ های روشن تر مورد استقبال بیشتری توسط کاربران واقع می شود.

قطعا محیط های خطرناک با توجه به نوع کار و کیفیتی که دارند جنس متفاوتی را می طلبند و اگر این کیفیت ها در نظر گرفته نشود قطعا دستکشی که تهیه می شود نمی تواند متناسب با شرایط باشد و توانایی محافظت مناسب از کارگر را نخواهد داشت.

دستکش باید بهداشت را تامین نماید:

این اسیدها یا مواد خطرناک می توانند به راحتی دست ها را دچار تاول های بدخیم و لکه هایی نمایند که به آسانی قابل درمان نیستند، برای همین بهتر است که کارگر در زمان کار در محیط پر خطر به هیچ وجه بدون محافظ مشغول فعالیت نشوند.

در انتها

همان گونه که در مقاله بالا خواندید انتخاب دستکش مناسب برای کارگرانی که در محیط های خطرناک مشغول به فعالیت هستند از نان شب هم واجب تر می باشد. اگر دستکش مناسب نباشد در حقیقت کارگر به جنگ ابزارهایی می رود که می توانند منجر به ناقص شدنش بشوند.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو با سال ها تجربه در زمینه تولید دستکش های ایمنی و کار این آمادگی را دارد تا محصولاتش را برای شما عزیزان به هر نقطه از کشور ارسال نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *