ایران سکو

تاثیر استفاده از دستکش کار در کاهش انتقال عفونت

مقدمه

یکی از لوازمی که معمولا موجب کاهش انتقال عفونت محیطی ناشی از لمس می شود دستکش است. این وسیله بین دست و محیط آلوده فاصله می اندازد تا به صورت مستقیم به آن برخورد نکند و موجب بیماری افراد نشود.

به طور پیش فرض میزان آلودگی در بعضی محیط های کاری مثل بیمارستان ها بسیار بالاست و اگر افراد شاغل در این مکان ها از دستکش های کار یکبار مصرف استفاده نکنند انتقال عفونت از طریق لمس کردن به طور روز افزونی افزایش پیدا می کند. در چنین محیط هایی روزانه افراد بیمار زیادی رفت و آمد دارند و برای درمان خود به آنجا مراجعه می کنند که همین باعث می شود احتمال وجود آلودگی زیاد باشد.

معمولا برای تهیه چنین دستکش هایی که توانایی جلوگیری از انتقال عفونت را داشته باشد باید به داروخانه ها و مراکزی که آن را به فروش می رسانند مراجعه کرد تا بر اساس نوع استفاده کیفیتی که مورد نیاز است را مورد انتخاب قرار داد.

دستکش نیتریل

بعضی محیط های کاری به شدت آلوده هستند:

آلودگی محیط های کاری امری اجتناب ناپذیر است و به صورت پیش فرض وجود دارد و معمولا برای این که کاهش انتقال عفونت در چنین محیط هایی اتفاق بیفتد از دستکش مناسب استفاده می کنند. دستکش ها جلوی انتقال را به راحتی می گیرند و موجب می شوند تا افراد به راحتی آلوده نگردند.

بیمار شدن کارگرها در محیط های کاری ممکن است باعث وقفه در کار گردد که اصلا به نفع هیچ کس به خصوص صاحبان تجارت نیست. زمانی که نیرو بیمار شود مرخصی می گیرد و صاحب کار باید کار را تعطیل کند و یا این که به دنبال نیروی جدید باشد که سریع اتفاق نمی افتد.

دستکش ها بین دست ها با محیط آلوده فاصله می اندازند:

امروزه برای هیچ کس جای شکی نیست که کاهش انتقال عفونت از طریق دستکش کار، امری شدنی و ممکن است. این دستکش ها به خوبی دور تا دور دست را احاطه می کنند و اجازه نمی دهند تا کارگرها بدون حفاظ محیط های آلوده را لمس نمایند.

فاصله انداختن دستکش ها بین دست و محیط آلوده موجب می شود تا افرادی که در محیط با درصد آلودگی بالا حضور دارند به هیچ عنوان نگران این نباشند که با لمس کردن دچار بیماری شوند. البته این باید به این نکته هم توجه نمود که در هنگام داشتن دستکش کار، هیچ گاه دست ها را به صورت نزنیم تا آلودگی به صورتمان انتقال نیابد.

برای کاهش انتقال عفونت باید دست ها مورد توجه باشند:

تمامی کارگران در طول روز دست خود را به چیزهای متفاوتی می زنند و اگر فقط یکی از آنها آلودگی داشته باشد ممکن است بیماری به بدن آنها منتقل شود و به طور ناگهانی از کار افتاده شده و دیگر نتوانند به فعالیت خود به صورت مناسب ادامه دهند.

تجربه نشان داده است که توجه به دستان در محیط های کاری آلوده کاهش انتقال عفونت را به همراه خواهد داشت که در نهایت به نفع خود کارگر تمام می شود. هر چه بیشتر به بهداشت توجه نمایید در محیط کاری قطعا بهتر جلوی انتقال بیماری را خواهید گرفت.

عفونت به راحتی می تواند موجب مرگ شود:

ضمنا هر کارگر باید این نکته را بداند که اگر نکات ایمنی را در محیط کار رعایت ننماید و باعث انتقال عفونت شود ممکن است برخی از این آلودگی ها موجب مرگ او شود. معمولا زمانی کار به اینجا می رسد که تا حد بسیار زیادی فرد در رعایت بهداشت و ایمنی محیط کار غفلت کرده باشد.

هر چه بیشتر در محیط های کاری به سلامت دستان خود توجه نمایید بیشتر خواهید توانست اوضاع را تحت کنترل خود در بیاورید و سلامت بدن خود را تضمین نمایید. کار اگر همراه با ایمنی کامل باشد مشکل کمتری پیش آمده و کاهش انتقال عفونت امری غیر ممکن نخواهد بود.

افراد پیر و ضعیف نسبت به عفونت ایمنی کمتری دارند:

یکی از تاثیرات دستکش های کار در محیط های شغلی قطعا کاهش انتقال عفونت است که موجب فعالیت مداوم می شود. بعضی از کارگران بنیه ضعیفی دارند و یا سن و سالشان بالا است و به همین دلیل باید موارد ایمنی را بیشتر مد توجه و نظر قرار دهند.

ایمنی کمتر بدنی بعضی از افراد موجب می شود که اگر آنها بدون دستکش ایمنی مشغول به فعالیت باشند عفونت به بدنشان انتقال پیدا می کند. این افراد به راحتی بیمار شده و اگر این بیماری پیشرفت کند ممکن است منجر به مرگشان شود که با یک دستکش این مشکلات تا حد زیادی قابل حل است.

اثر گذاری دستکش کار غیر قابل انکار است:

امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست که کاهش انتقال عفونت به وسیله دستکش کار امری ممکن و شدنی است. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر تنها کافی است که به این محیط ها مراجعه کنید و از یکی از هزاران کارگری که مشغول کار هستند بپرسید.

این کارگران حتما تایید می کنند که با استفاده از دستکش شاهد کاهش انتقال عفونت در محیط کار خود بوده اند و نگرانی کمتری نسبت به سلامت خود دارند.

 

دستکش مقاوم در برابر مواد شیمیایی

دریافت اطلاعات لازم درباره خرید دستکش کار عمده و نحوه همکاری با ایران سکو

توجه به سلامت باعث انجام بهتر کارها می شود:

هر چه کارگر بیشتر به سلامت خود توجه نماید کاهش انتقال عفونت اتفاق می افتد و بهتر می تواند بر روی کار خود تمرکز کند. تمرکز در محیط های کاری در نهایت به نفع صاحبان کار تمام خواهد شد و بر میزان سود آنها خواهد افزود.

معمولا کارگرانی که دغدغه و نگرانی بابت سلامت نداشته باشند دل و جان بیشتری به کار می سپارند. دل دادن کارگر به کار قطعا به نفع کارفرما است و همین خود به تنهایی کفایت می کند تا کارفرما ابزاری مثل دستکش را با کیفیت مناسب تهیه کرده و در اختیار کارگرانش قرار داد تا سلامتشان حفظ شود.

تمرکز کارگران مجهز در محیط کاری بیشتر است:

یکی از بزرگترین تاثیراتی که استفاده از دستکش کار دارد تمرکز است. در واقع تجهیز کارگران به چنین لوازمی موجب می شود تا کارهای واحدهای تولیدی به نحو بهتری انجام شود و سودهای کارخانه افزایش چشمگیری پیدا کند.

قطعا هیچ چیز به اندازه کسب سود بیشتر برای صاحبان تجارت اهمیت ندارد و اگر به آنها اثبات شود که با انجام عملی می توانند بر میزان آن بیفزایند نسبت به انجامش شک نخواهند کرد. قطعا تجهیز کارگر یکی از این موارد است که اگر صاحبان کار به آن توجه نمایند در میان مدت و بلند مدت نتایج حاصل شده از آن را به چشم خود خواهند دید.

در انتها

همان طور که در مقاله بالا خواندید کاهش انتقال عفونت به وسیله دستکش های مناسب کاملا امری ممکن و شدنی است و اگر مورد توجه صاحبان کار قرار بگیرد به سلامت کارگران کمک کرده و موجب ارتقای تولیدات کارخانه می گردد.

در انتها لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو با سال ها تجربه در زمینه تولید دستکش های یک بار مصرف و ایمنی این آمادگی را دارد که تجهیزاتش را با کیفیتی مناسب در اختیار شما صاحبان کار عزیز و گرامی قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *