ایران سکو

معرفی انواع دستکش کار و استفاده هایی که از آنها می شود

مقدمه

زمانی که انسان مشغول فعالیت و کار است رعایت کردن مسائل ایمنی اهمیت زیادی دارد. رعایت این مسائل کمک می کند تا سلامت انسان به خطر نیفتاده و بتواند به فعالیت های خود در کمال سلامت ادامه دهد. یکی از نقاطی که ایمنی آن در حین انجام کار ضروری است، دست است. برای حفظ سلامت آن از انواع دستکش کار استفاده می گردد. این دستکش ها هر کدام در جای مخصوص خود مورد استفاده قرار می گیرند.

 استفاده بجا از این ابزار کمک می کند تا در زمان کار سلامت دست به خطر نیفتد. دلیل این که باید از هر دستکش در جای خود استفاده کرد این است که اگر به طور مثال دستکش مخصوص جوشکاری را برای مسائل مربوط به مواد شیمیایی استفاده کنیم نمی تواند ایمنی لازم را ایجاد کند. برای همین ضروری است تا از دستکش ها در جای خود استفاده گردد.

دستکش کار چیست؟

دستکش کار برای سلامت دست های کارگران مورد استفاده قرار می گیرد. این دستکش ها انواعی دارد که از هر کدام بسته به نوع خطری که در محیط کار وجود دارد در جای مخصوص خود استفاده می گردد. اگر از انواع دستکش کار بجا استفاده شود می تواند ضامن سلامتی دست های افرادی باشد که مشغول فعالیت هستند.

دستکش کار

معرفی انواع دستکش کار

در ادامه این مقاله قرار است انواع دستکش های کار را به شما خواننده عزیز معرفی کنیم و مختصری توضیح دهیم تا با کاربردی که هر کدام دارند آشنایی لازم را پیدا کنید.

1- دستکش ایمنی مخصوص الکتریسیته

یکی از انواع دستکش کار است که به علت موادی که در ساخت آن به کار گرفته می شود برق را از خود عبور نمی دهد. فردی که این دستکش را به دستش می کند اگر یک سیم لخت برق را لمس کند دچار برق گرفتگی نمی شود. از این دستکش معمولا کسانی استفاده می کنند که با برق و لوازم برقی زیاد سر و کار دارند. کسانی مثل ماموران اداره برق و کسانی که تعمیرات لوازم الکتریکی با ولتاژ بالا را انجام می دهند از استفاده کنندگان دائمی این دستکش ایمنی هستند.

2- دستکش ایمنی مخصوص اسید و مواد شیمیایی

نوع دیگری از دستکش های ایمنی هم وجود دارد که در محیط های آزمایشگاهی یا کارگاهی که با مواد شیمیایی و اسیدی سر و کار دارند می توانند از آن استفاده کنند. این دست کش از پلیمرهای مقاوم تولید می شود که اسید و مواد شیمیایی را به بافت های خود به آسانی راه نمی دهند. در جاهایی که از مواد شیمیایی خطرناک برای کاری استفاده می شود اگر ایمنی دست ها مورد توجه قرار نگرفته و از این دستکش استفاده نشود ممکن است افراد با سوختگی های اسیدی و بازی مواجه شوند که به راحتی و آسانی قابل درمان نیست و اثراتش ممکن است تا آخر عمر با آنها بماند.

3- دستکش ایمنی مخصوص حرارت

این نوع دستکش یکی از انواع دستکش های کار می باشد که در برابر دمای بالا مقاومت خوبی دارد. در ساخت این نوع دستکش ها معمولا از الیاف نسوز استفاده می کنند. وظیفه این دستکش ها این است که در زمان کار دست استفاده کننده را از خطرهایی که لوازم داغ یا محیط های داغ ایجاد می کنند حفظ نماید. در تراشکاری و آتش نشانی ها این دستکش کاربرد بسیار زیادی دارد.

انواع دستکش کار

برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد قیمت و مدل های بیشتر دستکش کار به صفحه فروشگاه ما مراجعه نمایید

4- دستکش ایمنی ضد برش

یکی از انواع دستکش کار است که در برابر پارگی یا خراشیده شدن  مقاومت مناسبی دارد. این دستکش در جاهایی که احتمال بریده شدن یا قطع شدن دست به خاطر استفاده از لوازم پر خطر وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در هنگام کار از این دستکش های ایمنی استفاده نشود ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به فردی که با لوازم خطرناک کار می کند برسد و تا پایان عمر با عوارضش دست و پنجه نرم کند.

5- دستکش ضربه ضربه (ضد ارتعاش)

دست ها به عنوان یکی از بخش های حساس بدن انسان می باشد و برای حفظ آن باید تلاش کرد. دستکش های ایمنی ضدضربه یکی دیگر از انواع دستکش های کار است که بخوبی از دستان کارگران در مقابله ضربه ها محافظت می نماید. معمولا از این دستکش در مسائل مربوط به ساختمان استفاده می شود تا ایمنی دست های کارگر حفظ گردد. 

6- دستکش ایمنی یک بار مصرف

دستکش ایمنی یکبار مصرف یک نوع از دستکش کار می باشد که از آن فقط یک بار می شود استفاده کرد و بعد باید به دور انداخت. این دستکش ها در جاهایی مثل بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و غیره به کار گرفته می شوند. این دستکش ها صرفا برای جلوگیری از انتقال آلودگی میکروبی و قارچی به دست استفاده می شوند تا باعث بیماری نگردند.

حتما به مقاله ی قیمت دستکش کار سر بزنید.

سیمان کاری با دستکش

7- دستکش ایمنی مخصوص مسائل شستشو

این نوع دستکش کار معمولا از جنس پلاستیک غیر قابل نفوذ ساخته می شود. این دستکش به کسانی که به مدت طولانی مواد شیمیایی شوینده برخورد دارند کمک می کند تا دستانشان آسیب جدی نبیند. این دستکش ها در جاهایی مثل رستوران، کافه، غذاخوری و خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا کسانی که به واسطه شغلشان به طور مداوم از مواد شوینده استفاده می کنند از این دستکش ها بهره می برند تا دستانشان لطافت و سلامت خود را در اثر برخورد با مواد شوینده از دست ندهد. همیشه در نظر داشته باشید که در هر شغل و حرفه ای اولویت، حفظ سلامتی شماست، توجه به حفظ سلامتی و مراقبت از خود از اصلی ترین ارکان در زندگی است.

8- دستکش ایمنی مخصوص جوشکاری

یکی از انواع دستکش های کار دستکش جوشکاری  است که در برابر پلیسه هایی که در زمان جوش دادن ابزار و لوازم فلزی به اطراف پرت می شود مقاوم است. این دستکش جلوی آنها را سد می کند تا به دستان جوشکار هیچ آسیبی نرسد. این دستکش را معمولا از چرم مصنوعی با مقاومت بالا تولید می کنند تا پلیسه ها نتوانند به درون آن نفوذ کنند. در واقع ایمنی بالای این دستکش است که باعث می شود تا جوشکار بتواند به کار پر ریسک خود با خیال راحت ادامه دهد.

9- دستکش ایمنی مخصوص آتش نشانی

دستکش آتش نشانی یکی از انواع دستکش کار می باشد که توسط آتش نشانان به کار گرفته می شود. به علت حساسیت بالایی که شغل آتش نشانی دارد و ممکن است جان آتش نشان به خطر بیفتد استفاده از لوازم ایمنی با کیفیت در این شغل ضروری است. دستکش آتش نشانی از الیاف نسوز ساخته می شود. این الیاف به حرارت مقاوم بوده و تا دماهای بسیار بالایی در برابر آن مقاومت می کنند. این مقاومت بالا سبب می شود تا آتش نشانان در زمان انجام وظیفه جانشان به خطر نیفتد و از پس انجام وظایف خود بر بیایند.

10- دستکش ایمنی مخصوص مسائل ساختمانی

یکی از انواع دستکش کار می باشد که در مسائل ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. در محیط ساختمان کارگر با اجسام سفت و زبر سر و کار دارد و باید آنها را جابجا کند. استفاده از این دستکش کمک می کند تا دست های کارگر از خراشیدگی که ممکن است به خاطر برخورد با این وسایل ایجاد شود مصون بماند. در واقع ایمن کردن دستان کارگر کمک می کند تا کارها با سرعت و کیفیت بهتری در این محیط ها به سرانجام برسد.

11- دستکش ایمنی مخصوص مسائل باغبانی

یکی از مدل های دستکش کار می باشد که در مسائل مربوط به باغبانی از آن استفاده می شود. معمولا از جنس چرم و الیاف مصنوعی تهیه می شود تا در برابر خراش تیغ ها و شاخه های درختان و گیاهان دستان باغبان را حفظ کند. استفاده از این دستکش کمک می کند تا باغبان در زمان چیدن میوه ها و یا کارهایی مثل هرس کردن سرعت عمل بالاتری داشته باشد. این دستکش در واقع کمکی است تا کارها به خوبی هر چه تمام تر و سریع ترانجام شود.

12 - دستکش ایمنی مخصوص مسائل نجاری

یکی از انواع دستکش کار می باشد که در مسائل مربوط به امور نجاری به کار گرفته می شود. این دستکش کمک می کند تا دست نجار در برابر آسیب هایی که چوب ممکن است به دستش بزند ایمن بماند و کارها با سرعت بهتری انجام شود.

در انتها

همان طور که در این مقاله مشاهده کردید  استفاده از انواع دستکش کار در مشاغل مختلف به افراد کمک می کند که سلامت دست های خود را حفظ نماید. در واقع استفاده از این دستکش ها یکی از ضروریات شروع هر شغل پر مخاطره است. استفاده از آنها یعنی این که به سلامت دستان خود اهمیت می دهید. حفظ سلامت جسم منجر به حفظ ایمنی و سلامت روح نیز می‌شود. زمانی که روان شما در امنیت باشد، شما با کیفیت بهتری کار خود را ارائه می‌دهید.

در ادامه لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو با سال ها تجربه در تولید انواع دستکش کار این آمادگی دارد تا آنها را در اختیار شما تجار و فروشندگان عزیز برای عرضه شدن به بازار قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات کامل با واحد ارتباط مردمی شرکت تماس حاصل فرمایید.

انواع دستکش کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *