ایران سکو

از دستکش های ایمن در برابر دما در چه صنایعی استفاده می شود؟

مقدمه

دست ها یکی از حساس ترین و مهم ترین قسمت هایی است که انسان در اختیار دارد و باید از آنها محافظت کند تا مشکلی برایشان پیش نیاید. فعالیت در بعضی از صنایع همراه با خطرات جسمی و جانی می باشد برای همین کارگرانی که در این صنایع مشغول به فعالیت هستند نیاز دارند که ایمن در برابر دما، ضربه و دیگر خطرات باشند.

در محیط های کاری که معمولا با خطر همراه هستند اگر دست ها ایمن در برابر دما نباشند ممکن است هر اتفاق ناگواری در هنگام کار برای دست کارگر پیش بیاید. معمولا در این محیط ها حفظ نکات ایمنی بسیار حیاتی است و نباید نسبت به آنها بی توجهی کرد.

امروزه صاحبان کار در محیط های تحت امر خود طبق قوانین اداره کار وظیفه دارند تا کارگران را بیمه کنند تا در صورت بروز اتفاقات ناگوار بیمه آنها را تحت پوشش خود قرار دهد. اما اگر صاحبان کار ابزار لازم را در اختیار کارگر قرار ندهند مشکلاتی پیش می آید.

بیمه ها طبق قوانین داخلی خود فقط حوادثی را پوشش می دهند که در آن عنصر حادثه دخیل باشد و مشمول سهل انگاری نباشد. در محیط هایی که نیاز به ایمن بودن در برابر دما است اگر کارگر دستکش مناسب در دستش نکند بیمه زیر بار خسارت نخواهد رفت.

کارهای زیادی مثل جوشکاری، آتش نشانی و غیره هستند که در واقع نیاز است تا دست ها ایمن در برابر دما باشند. این شغل ها اگر ایمنی لازم در آنها رعایت نشود ممکن است اتفاقاتی بیفتد که به هیچ وجه قابل جبران نباشند. در متن بالا سعی شد تا توضیحاتی داده شود تا شما مخاطب عزیز ذهنتان برای موضوع اصلی که موارد استفاده دستکش های ایمن در برابر دما در صنایع خاص است آماده شود. در ادامه این صنایع را نام برده و مختصر برای آشنایی شما توضیحات لازم را می دهیم.

دستکش ایمن در برابر دما چیست؟

نوعی دستکش است که به صورت چند لایه با الیاف کاملا نسوز با تکنولوژی های روز دنیا تولید می شود. این دستکش به علت نزدیک بودن مولکول هایش به هیچ عنوان دمای زیاد را از خود عبور نمی دهد تا به خوبی بتواند دست افرادی را که با چیزهای بسیار داغ سر و کار دارند حفظ نماید تا به خوبی از پس انجام وظایف کاری خود بربیایند.

 

دستکش عایق حرارت

صنایع استفاده کننده از دستکش ایمن در برابر دما:

دستکش های ایمن در برابر دما در شغل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع لازمه فعالیت دائم و مطمئن در این شغل ها این است که باید ایمنی جدی گرفته شوند تا هیچ مشکلی برای افراد فعال در این حرفه ها پیش نیاید. در واقع شرط عقل این است در شغل هایی که افراد با دمای بیش از اندازه سر و کار دارند حتما از ابزاری بهره ببرند که آنها را ایمن در برابر دما نماید تا فعالیت هایشان به کندی و همراه با استرس ناشی از پیش آمدن حادثه همراه نشود.

جوشکاری:

یکی از روش هایی است که در آن به وسیله یک واسطه فلز قطعه ای را به وسیله دمای بسیار زیاد به قطعه ای دیگر متصل می نمایند. در این شغل به علت سر و کار داشتن با دمای زیاد بسیار ضرورت دارد که افراد از دستکش هایی استفاده نمایند تا ایمن در برابر دما شوند.

اگر فردی که دارد اقدام به جوشکاری می کند ایمنی های لازم را رعایت ننماید ممکن است که آتش یا همان پلیسه هایی که در زمان کار به اطراف پرت می شوند به دست یا دیگر اجزای بدنش آسیب هایی جبران ناپذیر برسانند.

 

این پلیسه ها معمولا دمای بسیار بالایی دارند و اگر دست و دیگر اعضای جوشکار با لوازم مخصوص ایمن در برابر دما نشده باشد او را دچار سوختگی های درجه یک و دو می نمایند که همین ها باعث می شوند تا کارها به خوبی پیش نرود و کارش به بیمارستان بکشد.

آتش نشانی:

یکی از مشاغلی که دست ها و دیگر اعضا باید ایمن در برابر دما باشند آتش نشانی می باشد. این شغل یکی از خطرناک ترین شغل های دنیا می باشد که سالانه بسیاری از افراد شاغل در این حرفه را علیرغم حتی رعایت کردن نکات ایمنی به کام مرگ می کشد.

متاسفانه یکی از دلایلی که افراد در این حرفه آسیب می بینند و یا این که می میرند استفاده کردن از ابزار و لوازمی است که کیفیت لازم را ندارند و نمی توانند سلامت آنها را در برابر خطراتی که ممکن است پیش بیاید حفظ نمایند.

کیفیت ابزار و تجهیزات ایمنی برای استفاده کنندگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هر چقدر تولیدکنندگان وقت و هزینه بیشتری روی کیفیت محصولات خود صرف کنند، ایمنی محصول بالاتر می رود و از کارگران در برابر آسیب های احتمالی محافظت بیشتری می نماید.

ریخته گری:

یکی از مشاغلی است که با مواد بسیار داغ که به صورت ذوب شده درآمده اند سر و کار دارد. در این شغل بسیار اهمیت دارد که فرد فعال حتما دست های خود را ایمن در برابر دما نگه دارد و این امر فقط به وسیله دستکش هایی که در بازار موجود هستند ممکن می باشد.

این دستکش ها معمولا چند لایه بوده و توانایی این را دارند که در برابر دمای بسیار زیاد مقاومت نموده و ایمنی لازم را برای فرد استفاده کننده به وجود بیاورند تا زمان انجام فعالیت های روزانه خود دچار مشکلاتی از نظر سلامت نشوند.

دستکش جوشکاری

بررسی ویژگی های دستکش ایمنی و تاثیر آن بر سلامتی در ایران سکو

صنایع تولید کننده بلور و شیشه:

یکی دیگر از مشاغلی که افراد در آن با دمای زیاد سر و کار دارند صنایع تولید بلور است. این شغل به صورتی است که اگر دست ها ایمن در برابر دما نباشند افراد شاغل نخواهند توانست به فعالیت خود به صورت مناسب ادامه بدهند.

اگر در زمان فعالیت یک تکه از بلور یا شیشه مذاب بر روی دست های کارگر بریزد ممکن است صدمات جبران ناپذیری به او وارد شود از همین رو بسیار اهمیت دارد که در زمان فعالیت از دستکش ایمنی ضد دما بهره برده شود تا مشکلی پیش نیاید.

توصیه می کنم حتما به مقاله ی دستکش ضد حساسیت سر بزنید.

صنایع ذوب فلزات:

در صنایع ذوب فلز کارگران با ابزارها و فلزاتی سر و کار دارند که در بسیاری از اوقات دمای بسیار بالایی دارند و اگر دست ها ایمن در برابر دما نباشند می توانند باعث صدمات جبران ناپذیر به آنها شوند و فرد مورد نظر را معلول نمایند.

معمولا فلزات ذوب شده به قدری داغ هستند که جای هیچ گونه اشتباهی برای افرادی که در این حرفه مشغول هستند باقی نمی گذارد. اگر کارگری ایمنی را رعایت ننماید و دچار اشتباهی در زمان کار شود شاید این اشتباه آخرین اشتباهش بوده باشد که انجام داده است.

در انتها

همان طور که در مقاله بالا خواندید دستکش های ایمن در برابر دما در مشاغل زیادی مثل جوشکاری، آتش نشانی و غیره برای حفظ سلامت دستان کارگران به کار گرفته می شوند تا به نحو بهتری افراد بتوانند فعالیت های مربوط به کار خود را انجام دهند.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت تولیدی ایران سکو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع دستکش های ایمنی و کار این آمادگی را دارد تا محصولاتش را برای شما مشتری عزیز و گرامی به هر نقطه کشور ارسال نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های واحد پشتیبان ما تماس حاصل فرمایید.

دستکش های مقاوم حرارتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *