ایران سکو

راهکارهایی برای جلوگیری از خشک شدن دست ها به وسیله دستکش کار

مقدمه

متاسفانه بعضی از مشکلات مثل خشکی پوست دست ها در محیط های کار که کارگر مدام در آنها حاضر است وجود دارد. معمولا برای جلوگیری از خشک شدن دست ها راهکارهایی وجود دارد که دانستن آنها به سود کارگر است.

راه های متعددی برای جلوگیری از خشک شدن دست ها وجود دارند که انتخاب راه حل درست بستگی به نوع دستکش کارگر دارد. نوع دستکش بر روی خشکی دست اثر مستقیم دارد و معمولا افرادی که حساسیت بالایی دارند باید جنس خوب و با کیفیت استفاده کنند.

بیشتر کسانی که برای جلوگیری از خشک شدن دست های خود به دنبال راهکار هستند، اغلب به مواد سازنده دستکش ها مثلا لاتکس حساسیت وحشتناکی دارند. حساسیت به این نوع مواد باعث می شود که زمان کار تمرکز کارگر دائما درگیرمشکلش باشد.

دستکش کار

دستکش های کار معمولا به مدت طولانی در دست کارگر قرار دارند و اگر برای دست او نامناسب باشند صدماتی را به پوست دستانش می رسانند. بنابراین بهتر است، برای جلوگیری از خشک شدن دست ها به جنسی که استفاده می کنید توجه ویژه نمایید.

در واقع توجه کردن به چنین مواردی می تواند زمینه را برای سالم ماندن دست ها که بزرگترین ثروت یک کارگر برای به دست آوردن روزی هستند فراهم آورد. اگر دست را از کارگر به واسطه بیماری بگیرند و نتواند کار کند زندگی اش به سختی می افتد.

خشکی دست چیست؟

نوعی مشکل و ضایعه پوستی می باشد که بر اثر استفاده یک ابزار نامناسب مثل دستکش برای دست ها رخ می دهد. زمانی که دست دچار خشکی شود رنگش تغییر می کند و چروک تر می شود و به همین علت مدام خارش شدید به دنبال خواهد داشت که اگر افراد راهکار مناسب جلوگیری از خشک شدن دست ها را در دستور کار خود قرار ندهند موجب آزارشان خواهد بود.

راه های جلوگیری از خشک شدن دست به وسیله دستکش کار:

دستکش کار دائما در حین فعالیت در دست کارگر قرار دارد و شاید چندین ساعت نتواند آنها را از دستان خود خارج کند. معمولا اگر جنس دستکش مناسب باشد و به آن حساسیت نداشته باشد مشکلی برایش پیش نمی آید.

تجربه نشان داده است که کارگران برای جلوگیری از خشک شدن دست ها در زمان کار حتما باید از دستکش مرغوب استفاده نمایند. تهیه کردن دستکش مناسب خود بحثی مجزا است که قصد نداریم اصلا به آن در این مقاله اشاره ای نماییم.

معمولا کارگرانی که اقدامات پیشگیرانه مثل تهیه دستکش مناسب را جدی نمی گیرند در نهایت مجبور می شوند که برای جلوگیری از خشک شدن دست هایشان به پزشک مراجعه کنند و دردسرهای درمان را تحمل نمایند.

استفاده از جنس باکیفیت:

یکی از مهم ترین راه هایی که اگر جدی گرفته شود، جلوگیری از خشک شدن دست ها را به دنبال خواهد داشت، توجه کردن به کیفیت دستکشی می باشد که کارگر قصد استفاده کردن از آن را دارد. دستکش ها با کیفیت های مناسب در بازار قابل تهیه هستند و طبیعیست که محصولات باکیفیت تر گران تر خواهند بود.

کیفیت دستکش مهمترین دلیل خشکی پوست دست است. اگر فردی دستانش برایش اهمیت داشته باشد به هیچ عنوان از یک جنس ضعیف استفاده نمی کند تا در آینده مجبور نشود هزینه هایی را تحت عنوان درمان به پزشک بپردازد.

استفاده از دستکش با لایه داخلی نخی:

تجربه نشان داده است که دستکش هایی که دارای لایه نخی در قسمت داخلی خود هستند در صورت مورد استفاده قرار گرفتن بخوبی میتوانند از خشکی پوست جلوگیری کنند. نخ با کیفیت موجب می شود تا دست در زمان کار احساس راحتی داشته باشد و به پوستش هیچ صدمه ای نرسد.

در آوردن دست از دستکش در میان کار:

یکی از راهکارهای موثر دیگر برای جلوگیری از خشک شدن دست ها به استراحت کردن بین کار و درآوردن دست از دستکش بر می گردد. زمانی که دست خود را بعد از چند ساعت کار از دستکش خارج کنید در واقع اجازه می دهید که با هوا برخورد نماید و از نو خود را ترمیم و احیا نماید. احیا شدن پوست دست موجب می شود که دچار خشکی نشود و کارگر را اذیت نکند.

عوض کردن دستکش بعد از مدتی:

بعضی دستکش ها هستند که بیش از یک بار نمی توان از آنها استفاده کرد و نباید هم به مدت طولانی استفاده شوند تا کارگر بتواند از خشکی پوست جلوگیری نماید. اگر دست در این دستکش ها به مدت زمان طولانی بماند دچار خشکی شده و موجب آزار می شود. دست بزرگترین سرمایه یک کارگر است و بهتر است که با تعویض به موقع دستکش شرایط راحتی اش را مهیا کرد.

استفاده از مواد اولیه ی با کیفیت در ساخت وسایل ایمنی بسیار مهم است که در این لینک به این موضوع پرداختیم

حساسیت به لاتکس را جدی بگیرید:

یکی از مواردی که موجب خشکی دست های بعضی از افراد می شود جنس لاتکس است. بعضی از افراد به این جنس حساسیت وحشتناکی دارند و اگر بخواهند اقدامی جهت جلوگیری از خشک شدن دست هایشان انجام دهند، باید در زمان خرید توجه نمایند که محصول مورد نظرشان از این جنس نباشد و یا درصد کمی از آن باشد. در صورتی که در مجاورت آن قرار بگیرند دچار آزار و اذیت شدیدی خواهند شد و کارشان برای درمان به بیمارستان می کشد و در مواردی ممکن است منجر به اتفاقات بدتر هم بشود.

خارش دست نشانه خوبی نیست:

کارگران در زمان فعالیت با دستکش بهتر است که بعضی نشانه ها را جدی بگیرند تا بتوانند به موقع از خشک شدن دست جلوگیری کنند. یکی از این نشانه ها خارش شدید پوستی می باشد، در واقع زمانی که کار به این مرحله رسید یعنی به قدر کافی بی توجهی کرده اید و دیگر وقت توجه و رسیدگی می باشد.

در خارش های نه چندان شدید معمولا با تجویز یک کرم یا روغن گیاهی توسط پزشک مشکل با کمترین هزینه حل می شود ولی اگر کار بیشتر عود کند قطعا درمان های سخت تر و هزینه های بیشتری در راه است که منجر به بیکاری موقت کارگر از حرفه اش می شود.

دستکش کار

هر گونه دانه سرخ پوستی باید مورد توجه قرار گیرد:

یکی از نشانه های خشکی پوست به وجود آمدن دانه بر روی پوست به صورت ملتهب است. معمولا کارگران برای قرار دادن راهکارهای جلوگیری از خشکی دست در دستور کار خود به یک پزشک پوست حاذق مراجعه می نمایند تا مشکل را به صورت اساسی و ریشه ای حل کنند و مشکلات شدیدتری دامن گیر آنها نشود.

در انتها

همان طور که در مقاله بالا خواندید  استفاده از دستکش مناسب مؤثرترین راه برای جلوگیری از خشک شدن دست ها است. البته راه های دیگری هم هست ولی کیفیت جنس دستکش تاثیر بیشتری دارد.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع دستکش های ایمنی کار باکیفیت به همراه قیمت مناسب این آمادگی را دارد تا محصولاتش را برای شما کارگران عزیز به هر نقطه کشور که اراده نمایید ارسال نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد فروش ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *