ایران سکو

تاثیر استفاده از دستکش کار در کاهش درد دست

مقدمه

دستکش ایمنی

زمانی که در محیط های کاری از ابزار ایمنی مناسب جهت محافظت از دست ها استفاده نشود احتمال به وجود آمدن هر مشکلی در زمینه سلامت وجود دارد. زمانی که سلامت یک کارگر از بین برود، دیگر به سادگی قابل بازگشت نیست.

سالانه تعداد زیادی از کارگران برای مشکلات به وجود آمده برای دست خود به واحدهای درمانی مراجعه می کنند. این مشکلات در محیط کار آنها و صرفا به دلیل عدم استفاده از تجهیزات مناسب روی داده است و به سادگی قابل پیشگیری بوده است.

هزینه های درمانی مربوط به کاهش درد دست امروزه بسیار زیاد است و برای جلوگیری از این هزینه ها، کارگران باید در زمان انجام کار از ابزار ایمنی مناسب استفاده نمایند تا دچار این مشکلات آزاردهنده نشوند.

 

تجربه نشان داده است زمانی که کارگر دچار یک عارضه در حین کار شود و سلامت خود را به مخاطره بیندازد، این عارضه تا مدت ها گریبان گیر او خواهد بود. حتی در مواردی دیده شده که فرد عارضه خود را درمان کرده اما به دلیل بی احتیاطی مجدد در حین کار این درد عود کرده و باز هم به سراغ او آمده است.

سلامت بدن موضوع حیاتی است و انسان باید قبل از وقوع یک عارضه به مراقبت از آن بپردازد زیرا درمان به سادگی انجام پذیر نیست. به همین دلیل نباید کارگر با بی احتیاطی کردن این امکان را فراهم آورد که مشکلی برای دستش پیش بیاید تا در آینده به دنبال کاهش درد دست خود باشد.

شاید تاثیر و ارزش لوازمی مثل دستکش زمانی مشخص شود که مشکلی برای یک کارگر ایجاد شود. بسیاری از کارگران قدر این لوازم را زمانی می فهمند که بسیار دیر شده است و در مراکز درمانی به دنبال کاهش درد دست خود هستند.

درباره دستکش کار ارزان و مزایای آنها در فروشگاه ایران سکو بیشتر بخوانید

البته مراکز درمانی با ابزارهایی که دارند تمامی تلاش خود را می نمایند تا با اقدامات مناسب و به جا بتوانند کاهش درد دست را برای کارگری که دچار مشکل شده است رقم بزنند. ولی برای درمان دقیق این مشکلات نیاز به گذر زمان است تا نتیجه مثبتی حاصل شود.

همچنین در طول دوره درمان کارگر از کار خود بی کار خواهد شد و اگر بیمه مسئولیت خسارت حادثه را بر عهده نگیرد باید از جیب خود خرج نماید تا دوباره بتواند دست هایش را به صورت سالم در اختیار داشته باشد. معمولا کارگرانی که آسیب جسمی را تجربه می نمایند به مرور زمان آسیب های روحی هم دامن گیرشان خواهد شد.

در مقدمه بالا تمامی سعی خود را کردیم تا با گفتن نکاتی چند سعی نماییم تا تاثیر استفاده از دستکش کار در کاهش درد دست به شما خواننده عزیز و گرامی یادآوری نماییم. در نهایت این خود شما هستید که تصمیم می گیرید که از این ابزار ایمنی در محیط کاری استفاده کنید یا نکنید.

تاثیر استفاده از دستکش کار در کاهش درد دست:

استفاده کردن از ابزار و لوازم ایمنی تاثیر بسیار شگرفی بر روی فعالیت های کارگران می گذارد که یکی از این موارد کاهش درد دست می باشد. همچنین این ابزار جلوی آسیب هایی که به دست ممکن است برسد را به صورت کاملا مناسب می گیرد.

دستکش صنعتی

عصب های دست آسیب نمی بیند:

یکی از موضوعاتی که در طول فعالیت های کاری طولانی برای کارگر رخ می دهد و منجر به آسیب میشود مربوط به عصب هایی است که در سرتاسر دست وجود دارد. معمولا این عصب ها در شغل هایی که لرزش زیادی دارند و یا ضربات زیادی مثل مته را تحمل می کنند بیشتر آسیب می بیند.

کارگری که معمولا دچار آسیب شده است دستش دیگر آن توانمندی سابق را نخواهد داشت و مجبور می شود برای کاهش درد دست خود به پیش دکترهای مربوط به اعصاب مراجعه نماید که معمولا باید هزینه های زیادی را بپردازد تا شاید از نو اعصاب دستش احیا گردد.

یه مفاصل دست بیش از حد فشار نمی آید:

یک دستکش مناسب و ایمن کمک می کند که کارگر در زمان فعالیت به قسمت مفاصل دستش بیش از اندازه فشار وارد نشود. بعضی از دستکش ها به صورت ضربه گیر عمل می کنند و ضربات ابزار و لوازمی مثل مته های بزرگ را از مفاصل دور نگه می دارند.

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از دستکش ایمنی این است که مانع از ضربات مهلک برخی از ابزارها به مفاصل دست می شود. در واقع دستکش ها اجازه نمی دهند که ضربات با شدت به دست وارد شود و بر روی فرم و حالت دست ها تاثیرات بد بگذارند.

پوست دست دچار خشکی نمی شود:

بعضی از مشاغل هستند که کارگر با مواد خطرناک شیمیایی سروکار دارد. در چنین مشاغلی اگر ابزار و ایمنی مناسب مثل دستکش غیر قابل نفوذ در اختیار آنها قرار داده نشود ممکن است پوست دستانشان بر اثر برخورد با این مواد دچار مشکل شود. در صورت استفاده کارگران از دستکش های ایمنی، امکان آسیب رسیدن به دستان تاحد بسیار زیادی کاسته می شود.

تاثیر ارتعاشات بر روی دست ها کاهش می یابد:

بعضی از کارگران در محیط هایی کار می کنند که دستگاه ها یا ابزار مورد استفاده در آن ارتعاشات بسیار شدیدی دارد. اگر در این نوع کارها استفاده از دستکش ایمنی مناسب در دستور کار باشد نه تنها سرعت کار را افزایش می دهد بلکه منجر به سالم ماندن دستان نیز می شود. همین خود به تنهایی نشان می دهد که ابزار و لوازم ایمنی تا چه اندازه در ایمنی کارگران موثر هستند و می توانند باعث کاهش دردهای آنها شوند.

کارها ساده تر و آسان تر انجام می شود:

زمانی که کارگرها با استفاده از دستکش مشغول انجام فعالیت های خود می شوند بسیار ساده تر و آسان تر کارها پیش می رود. همچنین در صورت بروز هر گونه مشکلی دست هایشان دچار آسیب شدید نمی گردد که همین کمک می کند که آنها بتوانند کاری را که به آنها محول شده است با سرعت مناسب و به آسانی هر چه تمام تر به سرانجام برسانند.

درد دست از مواردی است که اگر دچارش شویم در بسیاری از کارهای ما موجب اختلال شده و آثار نامطلوبی نیز بر روی روان انسان دارد.

همواره پیشگیری بهتر از درمان است و اگر از ابتدا تلاش کنیم تا از کارهایی که باعث این دردها میشود بپرهیزیم بهتر از آن است که بعد از آن به فکر درمان باشیم.

پس بهترین کار این است که در ابتدا به دنبال پیشگیری باشیم تا از درد دست در امان باشیم.

در انتها

همان طور که در مقاله بالا خواندید برای این که کارگران در محیط های کاری دچار مشکلات جسمی نشوند و بعدا برای حل مواردی مثل کاهش درد دست به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه ننمایند بهتر است که ایمنی در زمان کار را جدی گرفته و از ابزاری مثل دستکش استفاده نمایند.

دستکش کار

در آخر لازم به ذکر است که شرکت ایران سکو با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع دستکش های ایمنی کار این آمادگی را دارد تا نیازهای شما کارگاه های تولید و صنعتی را برایتان فراهم آورد. برای به دست آوردن اطلاعات کافی با شماره های واحد پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *